Keresés



Utolsó kommentek

Legtöbb komment ebben az évben



Szavazás


Gasztro

Slágerlisták

Magyarok a világban

Video Premiere


Jelenleg

olvasóm online

Legnépszerűbbek ebben az évben

NetworkedBlogs

Melegen ajánlom

Szavazás


Hasznos

Zene

Fashion & Design

Photos

Nagyatádi oldalak

Arcok

Arc nélkül

Filmes blogok

Gay blogs


  «Video Premiere: Raveonettes - Black/White   Rábasztam a telefont, pedig nem szokásom»  

08-03-13

Szigorú járulékfizetés

Azt mondják itt is, hogy borzalmasan magas az adó Magyarországon, és csak a belgáknál magasabb a miénknél. Ez tény, nincs is miért vitatni, de!

Azt is hallottam már, hogy még így is mindenki csal, hazudik és ott bújik ki a kötelezettségei alól, ahol csak lehet. Azt is mondják, hogy ez azért van, mert magasak a sarcok, valahogy meg kell kerülni őket, különben ...

Tegyük fel, hogy felére csökkentené állambácsi a terheket, így nem kellene félni, be lehetne mindent szépen fizetni, a munkavállalót bejelenteni teljesen tisztán, a vállalkozást nem feketén működtetni, stb. Én mégis tartok attól, hogy a magyar mentalitás győzedelmeskedne megint, azaz előbb tömjük tele a saját zsebünket, sőt minden rokonunkét, a többiek meg dögöljenek meg.

Változott ez szerintetek az elmúlt években? Ti hisztek abban, hogy ha a munkáltatónak kevesebb járulékot kell fizetni utánatok, akkor tömnek majd a ti zsebetekbe is? Ha igen, akkor remélitek azt is, hogy nem csak morzsákat kaptok abból a szép kerek kenyérből, amit főnök bácsi falatozgat a Kanári szigeteken? Kíváncsi vagyok arra is, hogy szerintetek miért jár minden a magyar embernek, ha közben fizetni meg semmiért nem szeret?

És az utolsó kérdésem: Szerintetek hogyan lehetne változtatni a fent említett helyzeten és az emberek viselkedésén, és mennyi idő kell még ahhoz, hogy mindenki felelősséggel gondolkodjon és ne a kapzsiság legyen a fő mozgatórugó?


Kategória: politika Címkék: Adó, Hülyemagyar, Kapzsi, Magyar, Mentalitás, Politika
Írta gus 2008. márc. 13. 14:23 24 komment »

Eddig 24 komment érkezett

(Komment RSS a bejegyzéshez)
  • 1.  Nelly:
    2008. 03. 13. 14:43

    a tortènelem bebizonyitotta màr tobbszor szerintem, hogy bàrmilyen "kicsi" is az adòteher, az emberek ellenèrzèse ugyanugy megmarad, mert nem egy szovetsègesèt làtja az àllamban, hanem az ellensègèt. Ezen lehet(?)ne vàltoztatni egy tènylegesen polgàrbaràt komunikàciòval de foleg tettekel.

    Itt Olaszorszàgban pl azt igèrik egyes politikusok, hogy amint hatalomra jutnak, eltorlik az ICI-t (ingatlanadò fèlesèg) ès èn komolyan aggòdom. Ez ugyanis eddig az onkormànyzatok kasszàjàba folyt be. Ha nem lesz, akkor az eddig egyèbkènt is sinylodo onkorminak pl honnan lesz pènze jàtszòteret èpiteni (esetleg csak felujitani) ahol az en gyerekem, vagy a màsè jàtszhat? (hogy csek egy, de konkrèt pèldàt hozzak)

    Az pl szintèn ismeretes, hogy az olasz benzin àrakban mèg mindig benne van az az 1-2 cent adò, amit anno a Kuwaiti obolhàborù idejèn vezettek be, koltsègfedezet cimszòval. Ezeket kellene kivàgni ès a kozossèg szàmàra hasznos adòkat megtartani ès fizettetni mindenkivel, pl keresetarànyosan. (Osztom az èszt)
    Jò hosszù lettem ;)


  • 2.  979:
    2008. 03. 13. 15:54

    Sajnos a magyar történelem arra tanította a nemzetet, hogy a mindenkori hatalom ellenség. Lásd török uralom, Habsburg uralom, szovjetek, nácik, kommunisták, és ez olyan mélyen ivódott belénk, hogy 18 év nem volt elég a kineveléséhez. Sajnos sokan vannak olyanok is, akik akkor sem fizetnének valamiért, ha szinte ingyen lenne, pl. (a BKV bérlet) és valami mondvacsinált ürüggel igyekeznek alátámasztani (BKV-nál maradva: koszosak a járművek). Az is igaz, hogy A 40 ÉV során az embereknek (többé-kevésbé) volt pénzük, de nem lehetett semmire elkölteni, a rendszerváltás után meg hirtelen mindenre igényre támadt, ami külföldön már évtizedek óta hétköznapi dolognak számított. Ilyen körülmények között persze, hogy nincs az az igény, ami ne támadhatna újra meg újra, és el ne vinné a pénzt az adófizetés kárára.
    Ugyanakkor az EVA bevezetése világosan megmutatta már (és az Orbánék hajdani járulékcsökkentése is), hogy a hasonló intézkedés pozitív hatással van az adózási morálra. Én pl. évi 6000 Ft nyereségadó helyett most évi 400.000 Ft-ot fizetek, csak, hogy nyugodtan alhassak, és biztosan nem csak én vagyok ezzel így.
    Már rég óta hangoztatom, hogy az adózási morálra a legjobb hatással az adók felezése, és a büntetések duplázása volna (utóbbit az idén már meglépték: ötszörös a büntetés maximuma mint eddig volt).


  • 3.  979:
    2008. 03. 13. 15:56

    Bocs a helyenkénti zagyva fogalmazásért, de közben dolgozom...


  • 4.  mimke:
    2008. 03. 13. 16:21

    én csak annyit szeretnék hozzáfűzni, hogy jelenleg azt a pénzt amit én alkudok ki magamnak (!) annak a 40%-hoz tudok hozzájutni jövedelemként (nyereségadó, tb, nyugdíj). Nagy valószínűséggel könnyebb lenne munkáltatni embereket, ha nem ekkora adó lenne. Azt is tudom, hogy amíg ennyi, addig marhára nem éri meg magánzóként dolgozni. Mert már könnyebb lebukni is...


  • 5.  weeneedahero:
    2008. 03. 13. 16:32

    Hasonló kérdésekről beszélgettünk mi is a legutóbbi céges vacsin, ahol próbáltuk a főnökünket (maláj) felvilágosítani, mennyiben más a magyar emberek felfogása...itt rengeteg emberbe beivódott az, hogy lopjon amit lehet, vagy zsebrerakjon ezt-azt, még ha nincs is rá semmi szüksége. Nem egy embert ismerek, aki olyan dolgokat visz haza a cégtől, aminek az életben semmi hasznát nem veszi, de "jó ha van". Mert úgyis az tud bologulni, aki élelmes, ismer 1-2 kiskaput. Talán a mi nemzedékünk akik már reálisabban látják a dolgokat, de ez is nagyban függ a neveltetéstől...sokan eleve elkönyvelik, hogy tisztességesen nem lehet boldogulni az életben, az állam mindig csak megszívatni meg lenyúlni akar minket, ez a dac még biztos, hogy jó sokáig ott lesz az emberekben.


  • 6.  holdfiu:
    2008. 03. 13. 16:35

    Én Mimkével értek egyet. Az ember nem a csalás kedvéért csal, hanem mert érdeke ha nem éri meg akkor nem fog (szerintem ez alól a magyar ember se kivétel). Ha kevés az adó és óriási a büntetés meg a lebukás esélye akkor nem lesz érdeke csalni.


  • 7.  mimke:
    2008. 03. 13. 16:36

    Azt hiszem lassan indulhatnék "egy hülye bevezetők" díjon. Mindegy is:
    Szerintem sokat segítene, ha nem az lenne az általános felfogás, hogy a politikus az úgyis lop. Nem lenne nyílt titok,m hogy a MÁV-ot, BKV-t, Postát a vezetői széjjellopják..


  • 8.  SzuperApu:
    2008. 03. 13. 19:34

    A hatalmasoktól lopni jó érzés, kicsi kompenzáció, és még meg is éri. Látszólag. De kétségtelen a terhek irreális mérete és időnként a dolog már-már burleszkbe hajlik. (Egyszer - '96-ban - kaptam egy megyei önkormányzati díjat, és a vele járó 20 ezer forintból levontak 8 ezret. Az állam adott, oszt kapásból vissza is.)


  • 9.  gus:
    2008. 03. 13. 20:13

    mimke: tényleg sok a levonás, nem is mondom, hogy nem. mégis, ha kevesebb lenne, akkor sem fizetnék az emberek tisztességesen szerintem.


  • 10.  Antibaby:
    2008. 03. 13. 20:20

    Hű, Gus, a kérdéseid tök jogosak, de ha tudnám, hogy lehetne ezen változtatni, szeirntem már bármit meg tudnék oldani. Mondjuk kőből vizet fakasztani, meg ilyenek.

    Én is úgy gondolom, hgoy ha fele ennyi lenne az adó, akkor is csalnának a legtöbben azok közül, akik most azt teszik. Amíg képesek ingyen párnáért letaposni egymást az áruház nyitónapján, meg 30 millás autóval fél napig sorban állni a két forinttal olcsóbb benzinért, addig ez a helyzet lakkozva van.
    De egy dologban hiszek: ha a társadalom, a mindennapi környezetben előforduló emberek nem falaznának, menőnek meg életrevalónak tartanák a törvényeket kijátszókat, hanem rossz szemmel néznének rájuk, akkor nem lenne menő a sportkocsi mellé minimálbérre bejelentve lenni. Persze tudom, hogy akiknek rosszallaniuk kellene, azok is adót csalnak... (tisztelet a kivételnek! mert szerencsére az is van) ördögi kör.


  • 11.  rdh:
    2008. 03. 13. 20:41

    Ennek van egy praktikus része. Van olyan fekete munka, ahol nem jószántukból csalnak. Egyszerűen az adót rátéve átmegy veszteségesbe az egész. Sok-sok ilyen döntés mögött olyan egzisztenciális döntés van, ahol természetes, hogy fel sem merülnek erkölcsi szempontok.
    Vizualizálok egy átlagos, de kicsit sem ideáltipikus magyar családi kasszát:apa -anya keres 80 meg 100 ezer pénzt. 35 a fűtés a panelban, 64 a lakástörlesztés, 36 a villany - gáz - közösköltség, 13 a kettejük bérlete, a gyerek kajapénze 1 szakkörrel 8 és a maradéról döntenek "szabadon". Kérdés: kimennek-e a kínai piacra farmert venni, ha tudják, hogy adócsalók a kereskedők...?!
    Aztán igazad van. A magyarok hozzáállása a nagy nemzeti együttműködéshez az maga a katasztrófa. Szélsőségesen individualista nép vagyunk, meg kudarcfélő, meg nőies kultúra, jövőorientáció meg humánorientáció az nuku. Ez így teljesen veszélyes egyveleg. A többi népek között vannak kicsit hülyék. Mi meg....


  • 12.  979:
    2008. 03. 13. 20:50

    'Szélsőségesen individualista nép vagyunk'
    Szerintem szélsőségesen individualista nép LETTÜNK. Pártoskodás mindig is volt (melyik népnél nem?), de elég a reformkorra gondolni vagy akár elmehetünk a Horthy-korszakig is, amikor még sokkal inkább együtt gondolkodott a nemzet, mint manapság. Aztán jött az államszocializmus, a horizontális emberi kapcsolatokat szétverték, és csak a vertikális függésnek lett létjogosultsága: fölfelé nyalás, lefelé taposás. Ez ment 40 évig, aztán hirtelen jött a kapitalizmus, az üres államkassza, a tömeges munkanélküliség, amikor mindez felerősödött, manapság pedig jó nagy lapáttal tesznek rá mesterségesen is. A közösségi lét égő, csak az individualizmus és az utulitarista szemléletmódnak van létjogosultsága. 'Jöjjön el az ÉN országom'-plakát, ugyebár ( meg a többi hasonló).


  • 13.  Antibaby:
    2008. 03. 13. 21:01

    rdh, kimennek, és kérnek nyugtát.


  • 14.  mimke:
    2008. 03. 13. 21:17

    Azt hiszem kicsit félreérthető, amit mondtam:
    Az a lényeg, hogy annak aki alapból törvénytisztelő és rendes adó fizető annak lehetetlenítik el a helyzetét. Mert, ha azt mondják, hogy a munkám 30%-át lenyulja az állam, azt mondom, lenyelem.
    De én azt mondom, hogy a nagy francokat fogom az államnak adni a tiszta keresetemnek több, mint a felét..
    Azon kívül, aki munkahelyet tudna/akarna teremteni, annak sem rózsás a helyzete.
    Az építőiparban egyébként meg az emberek igen kis hányada van bejelentve, de szerintem ez nem lenne így, ha nem kéne irreálisan magas járulékokat fizetni.
    Az még szintén nagy szívfájdalmam, hogy hinnék én a kollektív teherviselésben, ha úgy éreznépm ez a pénz tényleg oda megy, ahova kell.


  • 15.  Spring:
    2008. 03. 13. 22:25

    Mimkénél a teljes igazság úgy érzem.


  • 16.  Mina:
    2008. 03. 13. 22:53

    Van egy indexes cikk, érdemes elolvasni:
    index.hu/gazdasag/magyar/maro071026/
    Egy részlet belőle: „ Az adócsökkentéssel kezdődött.
    Ami itt van, az hihetetlen pezsgés, Bukarestben egymást érik az építkezések. A gazdasági robbanás azzal kezdődött, hogy néhány éve drasztikus adócsökkentést határozott el a kormány, és 16 százalékra mérsékelte a társasági adó, a személyi jövedelemadó és az áfa immár egységes kulcsát. Ez az adócsökkentés az első évben ugyan deficitet termelt, ám jelentősen visszafogta a feketegazdaságot, továbbá megteremtette a dinamikus növekedés alapjait – mondja Major.”* * * „A boom eredményeként és jórészt a munkaerőhiány miatt meglódultak az országban a fizetések. Major úgy tudja, egy közepes bankfiók vezetője kétszer-háromszor annyit kereshet, mintha egy magyar, cseh vagy lengyel bankban dolgozna.”.
    Szerintem sem azért csalnak le az emberek az adóból, mert az olyan buli. Mindenki szeretne nyugodtan aludni. De abba gondoljatok bele, hogy ha valaki keres nettó 200 ezret keres, az bruttó 370 ezer, és a munkáltatónak 500 ezer pénzbe kerül. Mert a szja-d 108 ezer, a TB is 108 ezer…khm khm… És még a munkáltatónak kell pluszba fizetnie mindenfélét. Az milyen már, hogy azért, amit dolgozol, a munkáltató kifizet 500 ezret, te meg csak 200 ezret kapsz belőle????? A többit bizony lenyúlja állam bácsi…


  • 17.  Bumby:
    2008. 03. 14. 12:13

    Nem olvastam végig a kommenteket...

    De szerintem kezdjük ott, hogy a törvények a törvényhozókra is vonatkozzanak!


  • 18.  sancho:
    2008. 03. 14. 14:22

    Nos, én nem csalok. Minden évben befizetem a kiszabott adómat. (Mielôtt még itt mennybe mennék, hozzáfûzöm, hogy alkalmazott vagyok és nem is tudnék csalni az adóval. Bár az elmúlt években már megfordult párszor a fejemben, hogy esetleg ha tudnék, akkor...)

    Engem az bosszant a legjobban, hogy nekem kell a költségvetést finanszíroznom, miközben nagyon sokan nem veszik ki a részüket a közteherviselésbôl. Bassza a csôrômet, hogy a "szomszéd" azzal dicsekszik, hogy a havi segélybôl tankolja a Mercijét, és ennek senki nem jár utána.

    Továbbá az is, hogy akik az adóforintjaimmal gazdálkodnak, nem tûnnek túl jó gazdának a szememben.... Spanyolországban 350 tagû a képviselôház, miközben az ország ötször nagyobb a mienknél... (igaz van szenátus is...) A magyar parlament Trianon elôtt is 386 tagú volt, pedig azóta már némileg kisebb az ország...

    A minisztériumokban teljes a káosz, senki nem tudja, kit, mikor rúgnak ki vagy nyugdíjaznak; közben pedig az egyes fôosztályok sokszor nem is értesülnek a kompetenciájukba tartozó ügyekrôl, mert a felduzzasztott miniszteri kabinetek döntenek mindenrôl (tisztelet a kivételnek).

    Egy szó, mint száz: az ország megfelelô irányítás nélkül sodródik. Ad hoc intézkedések születnek, aszerint, hogy milyen jól lehet ôket kommunikálni. Talán be kéne látni, hogy nem megy és felállni. Az még mindig becsületesebb, mint megint elkúrni. (Már régen fel kellett volna állni, de ahhoz gerinc is kéne...) Persze akkor sem lenne sokkal jobb a helyzet, a másik oldal sem különb, de nekem úgy tûnik, hogy még mindig jobban értik, mi a dolga az államnak. (ez legalábbis az én véleményem)

    Szóval, nagyon ideges leszek, amikor valaki azt mondja, hogy mindenki csal az adójával, mert az jut eszembe, hogy valószínûleg helyette (meg még egy pár millió helyett) is én fizetek. (és még aztán végig kell hallgatnom lehetôleg idegrángás nélkül azt is, hogy hazugság, hogy duplán fizetek az egészségügyért)

    Különben meg a politikusaink ilyenek, mert megengedjük nekik. És megtehetik, mert a média nem független. A baloldali magyarázza a baloldali cinkelést, a jobboldali meg jobboldali szerecsent mosdatja: nincs bátor és független és közszolgálati újságírás a mai Magyarországon. Az emberek meg szeretik megemésztve kapni az információt. Hardware vagyunk a szabad döntés illúziójával.

    Bocs, hogy ilyen sokat.


  • 19.  steadman:
    2008. 03. 14. 15:03

    A társasági adó (a cégeknek a nyereség után kell fizetni) Magyarországon korábban valami 40% volt. Szinte nem volt nyereséges cég az országban. Miután levitték 18%-ra, lényegesen több cég lett nyereséges (ez azért előny hirdetni, de nem 40% sarcért), s lényegesen több pénz folyt be. Azaz egyszer már bevált.

    Én a főállásom mellett is melózgatok ezt-azt. Egyéni vállalkozóként - ha nem trükközöl költségeléssel - a mellékállásból származó jövedelmed majdnem felét (nem tévedés) kellbefizetni. Most evás vagyok, ez már kánaán, így 7-8% az adó. Fizetnék 20-at is szívesen a számlázgatós, költségelős szopás helyett, de ha nem kérik, nem adom.


  • 20.  979:
    2008. 03. 14. 16:15

    Evásként 7-8% az adó?
    Én is EVÁs vagyok (és könyvelő), nekem 25% az EVA minden Ft bevételem után + az EVA-alap felének 2%-a mint iparűzési adó, + többes jogviszonyosként (azaz munkaviszony mellett vagyok vállalkozó) az EVA-alap 4%-a utáni járulékok (24%+1,5%+8% nyugdíjbiztosítás + 4,5%+0,5%+4% egészségbiztosítás + 4,5% vállalkozói járulék) + kommunális adó az önkormányzatnak, amit csak vállalkozóként kell fizetnem + rá vagyok kényszerítve a vállalkozói bankszámla tartására, ami havonta újabb 2-3 eFt kiadást jelent (holott van lakossági számlám is).


  • 21.  Mina:
    2008. 03. 14. 20:24

    Hmm, valaki azt mondta, hogy Magyarország a 10 millió adócsaló országa…
    Amúgy abban teljesen igaza van Sanchonak, hogy sokan rendesen befizetnek mindent, és mégis ugyanannyi jut nekik, mint azoknak, akik elsunnyogják… És sokszor azok csalnak, akik megtehetnék, hogy nem csalnak…


  • 22.  979:
    2008. 03. 14. 22:02

    Előző kommentemet továbbgondolva született meg ezen bejegyzés:

    solinthar.freeblog.hu/archives/2008/03/14/Adozas/

    (Bocs az önreklámért...)


  • 23.  gus:
    2008. 03. 14. 22:14

    979: simán. :-)


  • 24.  steadman:
    2008. 03. 17. 18:05

    979 - ok, fizetsz 25% evát, de ugye kapsz 20% áfát. Azaz az én esetemben ez csak 5% adó.

    Vállalkozói bankszámlát pedig nem banknál kell vezetni, hanem takarékszövetkezeteknél. Nekem az havi 500 forintba kerül.


Szólj hozzá

A szövegben nem lehet HTML-t használni, a linkeket pedig automatikusan aláhúzzuk. A hozzászólás sosem veszik el, akkor sem, ha nem megy a matek. Ha pedig kettőnél több linket pakolsz ide, spam leszel, de ez is csak időleges, mert mindenféleképpentében előszedlek. De ha valamiért mégis a tűréshatáron kívülre jutsz azzal, hogy baromságokat írsz nekem, teszed ezt sokszor, és csak arra megy ki nálad a játék, hogy felbosszants, akkor egy idő után nem kell fáradoznod, mert simán kitiltalak innen, és oszthatod az észt máshol. Az email cím megadása kötelezõ, de az oldalon nem jelenik meg. Ha van freeblogos felhasználóneved, itt bejelentkezhetsz.

DE. Pillanatnyilag ebbe a blogba csak engedélyezett hozzászólások jelennek meg. Sorry, sok a hülye errefelé.




Az IP címedet megjegyezzük, de ezt csak a komment spam jellegének vizsgálatához használjuk fel.