Keresés



Utolsó kommentek

Legtöbb komment ebben az évben



Szavazás


Gasztro

Slágerlisták

Magyarok a világban

Video Premiere


Jelenleg

olvasóm online

Legnépszerűbbek ebben az évben

NetworkedBlogs

Melegen ajánlom

Szavazás


Hasznos

Zene

Fashion & Design

Photos

Nagyatádi oldalak

Arcok

Arc nélkül

Filmes blogok

Gay blogs


  «Nem jön a gáz? Ez gáz!   Lemerültek az elemeim»  

09-01-08

Te milyen viszonyban vagy a saját koroddal?

Thia picsogásáról jutott eszembe, hogy én mennyire nem foglalkoztam a korommal sosem. Jó persze azt nem számítom a nem foglalkozás közé, amikor gyerekként felnőtt akartam lenni, hogy akkor majd én is nézhessem este 8 után a tévét.

De most komolyan! Amikor tinédzser lettem bizony élveztem, leszámítva az útkeresés okozta galibákat, de azoktól eltekintve én jól elvoltam a bőrömben. Ugyan néha összeszorított fogakkal azt kívántam lefekvés előtt, hogy bárcsak mire felébredek 30 éves lehetnék, de csak is azért, mert a nekem tetsző, középkorú pasik körében akkor még nem volt divat 17 éves csontkollekciókkal randizni. Amikor én szocializálódtam és elkezdtem érdeklődni a fickók iránt, bizony még a nagyon férfias, szőrös állatok voltak divatosak. De azért én élveztem a huszonéves időszakot, a sok bulit, piálást, táncolást, a kalandokat és ugyanúgy a botlásokat és a szenvedést is. Mazochista vagyok, tudom! Nem kell rá emlékeztetni.

Aztán amikor közeledtem a 30 felé, hirtelen eszembe jutott, hogy bizony most a nagykönyv szerint pániknak kellene eluralkodni rajtam, de semmi pénzért nem akart kiülni az arcomra az idegrángás, holott a környezetemben a többség 30 felett már temette magát.

Most 34 vagyok, és leszarom a korom. Nem érdekel, hogy 40 leszek nemsokára, egyre több lesz az ősz hajszálam, ráncosodik az arcom, jönnek a májfoltok, hullik a fogam, és táncolni sincs már kedvem. Nem érdekel, mert pont így kell történnie, és eszemben sincs azzal is fárasztani magam, hogy egy olyan kicsike és természetes dolgot felnagyítok és problémázok rajta, mint az öregedés. Persze eszembe jut néha, hiszen nap nem múlik el úgy, hogy ne tolnák a képembe valamelyik csatornán, hogy szilikonoztassam fel a pofám, kenjem a valagam, mert egy 80 évesnek is kötelező úgy kinézni mint egy 20 évesnek, de ezt maximum a 20 évesek veszik be, remélhetőleg nem sokáig. Láttatok ti már 80-as nőt 20 éves fejjel? Na ugye, hogy nem. Ettől függetlenül teljesen megértem Thia problémáját, csak kár azon agyalni, hogy mit gondolnak most rólunk a fiatalabbak, szebbek, energikusabbak. Ettől a helyzet még nem változik, az idő meg úgyis telik, nekünk meg önmagunkkal kell jóban lenni.

Persze nekem is eszembe jut néha a korom, de teljesen más aspektusból szoktam az öregségre gondolni. Például a tervek szerint a jövő hónapban írom majd alá az első önkéntes nyugdíjszerződésem. Mindezt csak azért, mert boldog öregember szeretnék lenni, ha eljön az ideje, méghozzá olyan, aki ha a tükörbe néz és számot vet magával, majd a számvetés után jóízűen mosolyog egyet, akkor elégedettem kacsintson vissza a tükörképe, egy laza csettintés társaságában.

És persze öreg leszek. De nem attól nem leszek boldog, hogy ráncos az arcom és már nem áll a cerka, hanem attól, hogy nem úgy élek most, hogy az majd évek múltán elégedett mosolyt csaljon az arcomra. És ha nem lesz elég nyugdíjam és pénzem a hátralévő életemre, akkor nagyon elégedetlen leszek magammal, és ez azért lesz, mert most nem tettem meg amit lehetett volna. Hát ilyen dolgok miatt aggódom, de más okok miatt nagyon nem érdekel a korom és az idő. Mert akkor is múlni fog, ha agyalunk rajta, csak sokkal gyorsabban. 


Kategória: személyes, vélemény Címkék: Évek, Idő, Kor, Nyugdíj, Öreg, Öregedés, Öregség
Írta gus 2009. jan. 8. 16:44 142 komment »

Eddig 142 komment érkezett

(Komment RSS a bejegyzéshez)
  • 43.  traiano:
    2009. 01. 09. 13:31

    Gus: ne keverjük a nyugdíjat az életkorral.
    Ma reggel borotválkozás közben konzultáltam a tükörrel.
    Imígyen:
    "Tükröm, tükröm mondd meg nékem,
    ki a legéletrevalóbb e vidéken?"
    Ezt válaszolta:
    "Életrevaló vagy, életrevaló vagy, életrevalóbb a Napnál,
    de Gus még nálad is ezerszer életrevalóbb!
    Neki nem 6 jó éve van még hátra, hanem legalább 66.
    Akkor is csak azért lesz vége, mert a türelmetlen örökösök
    fogják agyonütni egy luxus sikátorban."
    Így mondta. Mostantól óvakodj az alma ügynököktől, különösen,
    ha a törpék nincsenek otthon.


  • 44.  littleearthquakes:
    2009. 01. 09. 13:52

    Traiano: A "megélni" és a "kihasználni" szavaknak amúgy nyilván nem sok köze van egymáshoz, csak azért tettem viccesen egyenlőségjelet közéjük, mert ez esetben szerintem mindegy, milyen szavakkal a dobálózunk, a lényeg akkor is ugyanaz marad... :-)
    Legalábbis ha valamit "megélsz", akkor azzal akaratlanul is csak nyersz, ergo "kihasználod", még ha ez nem is tűnik mindig olyan egyértelműnek... Hát, ilyen az én nyakatekert logikám, na. :-)))

    Amit meg a komment végén írtál, azon megint csak irulok-pirulok... :-)))))
    Egyébként volt már olyan emberrel dolgom, aki az apám lehetett volna, és szerintem ezt sok más korombeli is elmondhatja magáról, szóval nyugi, semmi sincs veszve... ;-)
    :-DDD


  • 45.  kiddy:
    2009. 01. 09. 16:31

    Kor? Borzalom.
    Hamarosan születésnapom lesz. 20 éves leszek. Ja, hogy tavaly is húsz éves voltam? Meg azelőtt is? Kit érdekel. Még legalább 7-8 évig húsz éves leszek.
    És hogy miért? Mert 19 évesen enyém volt a világ, jól néztem ki, okos voltam, rendes és sikeres.
    Most meg az idő kétszer olyan gyorsan rohan, hízok, csoffadok és buta lettem, alig bírok az egyetemmel. És ez borzasztó.
    Elszalad felettem az idő, és NEM TUDOK SEMMIT FELMUTATNI.
    Engem leginkább ez zavar.
    Mindjárt 30 leszek, addig kéne diploma, lakás, pénz, kutya meg valaki. Valaki már megvan, remélem, ki is tart addig.
    De 30 évesen már öreg vagyok szülni. Mert hiába vagyok voltaképpen egyke, és hiába imádok egykének lenni, mi lesz, ha nem akarom, hogy a saját gyerekem egyke legyen? Szülni kell, többet és többet. De mikor?
    Ha most elmegyek szülni, hogy lesz pénzem, munkám és lakásom?
    Ha később szülök, hogy megyek vissza dolgozni? Minden anyát kirúgnak, ha vissza akar menni dolgozni. Tudom, hogy nagyon frusztrált lennék ettől.
    Tanulni már most sem tudtam, mi lesz velem később? Hogy fogok még vagy két diplomát szerezni, hogy egy munkaadó szóba álljon velem?

    RETTENETES, NEM AKAROK FELNŐNI ÉS ÖREGEDNI! Túl sok a dolgom, túl kevés az időm, és túl sokat tötyörgök egy helyben, ez nem jó.
    Viszont van egy csomó ősz hajszálam és imádom őket. =)


  • 46.  Mennyei Mandarin:
    2009. 01. 09. 16:59

    úristen ma egy kérdőívre véletlenül azt írtam, hogy 16 vagyok, mire rájöttem, hogy az nem lehet...egyébként totál nem vagyok tisztában a korommal, de szabályszerű pánik vett rajtam erőt, amikor felfogtam, hogy alig egy hónap múlva két évvel idősebb leszek:) lehet ezért, mert totál nem érzem magam annyinak, amennyi a reális korom, de mindegy. Azért durva lenne, ha egyik napról a másikra öregednék húsz évet, mint a kiscsaj a Hirtelen harmincban (amúgy nagyon rossz film, de érdekes az ötlet)
    És tényleg nem lehet úgy élni, hogy minden nap az éveket számolgatjuk, az olyan borzalmas. Ja és ha szavazni kéne, én inkább visszamennék mondjuk 8 éves koromig, és megváltoztatnék egy csomó mindent, az nagyon izgalmas lenne:D


  • 47.  traiano:
    2009. 01. 09. 20:29

    kiddy: meglásd, minden összejön, amit szeretnél. Nekem éppen a 30. szülinapomon állt be akkora jó fordulat az életemben, ami minden addigit elsöpört. Csak álltam és nem hittem el. Két év kellett utána, hogy sikerüljön alkalmazkodnom a megváltozott helyzethez, de az már nem volt gond. A mai világban azzal is lehet dicsekedni, ha megtalálod a lelki nyugalmadat. Igenis, magadat mindig képes leszel felmutatni és ha szeretettel vesznek körül akik ismernek, hidd el, az mindennél többet ér.

    littleerthquakes: persze hogy még semmi sincs veszve, de én afféle ragaszkodós-romantikus fajta vagyok, ami tartalmilag igencsak eltér a "volt dolgom"-tól. Így hát mégsem csavarhatom el a fejed, hiába vagy egy felettébb remek, jólelkű, barátságos, szeretreméltó fickó. :))))


  • 48.  Mandulaszemű:
    2009. 01. 09. 20:33

    Én szeretem a korom. Szeretem, hogy 28 vagyok, egyre érettebb, egyre okosabb, egyre tudatosabb.
    De bármennyi éves voltam, azt mindig szerettem. Minden korszakomban megtaláltam azt, amiért jó volt annyi évesnek lenni, azt hiszem sosem szalasztottam el semmit, sosem éltem másképp, mint kellett volna, és persze ezután is így tervezem élni az életemet. :)

    Szerintem nagyon izgalmas dolog, ha az ember figyeli önmagát, hogy hogyan fejlődik.


  • 49.  traiano:
    2009. 01. 09. 20:46

    Mandulaszemű: örömmel olvastam a soraidat. Szép jövő vár rád, bármi történjen is veled, minden nehézséget le fogsz küzdeni.
    Szívből kívánom neked, hogy ez az életérzésed töretlen maradjon.
    Valóban csakis így érdemes. :-))))


  • 50.  Timea:
    2009. 01. 09. 20:55

    Kiddy!

    Most még nem késő szülni. Én 32 évesen szültem a harmadik gyerekemet. A diploma, ha eddig ráért, most már igazán....
    Ha nem lesz gyereked, azt bánni fogod később - gondolom, mert csak a saját fejemmel tudok gondolkodni.


  • 51.  Timea:
    2009. 01. 09. 20:59

    Mennyei Mandarin!

    Láttam a Hirtelen harminc című filmet és nagyon érdekes volt számomra, miként válik másmilyenné az ember, ha ráömlik a siker és teszi tönkre a karrierharc, miként szakad el a lány a családjától és igazi önmagától. No meg a sráctól, aki akkor volt harminc.:)


  • 52.  gus:
    2009. 01. 09. 20:59

    traiano: :-DDDD jó kis párbeszéd.

    kiddy: én amikor otthonról elköltöztem 17 évesen, megfogadtam, hogy 30 évesen lesz saját lakásom. 26 évesen lett, sok-sok segítséggel és szerencsével, így nem vágtam eret magamon. :-)))

    Mennyei mandarin: ezzel nem vagy egyedül, én sem érzem magam néha 34-nek, inkább 12-nek. például mikor meztelen rítustáncot adok elő Édesnek a konyhában. :-)))

    Mandulaszemű: ott a pont!!!
    "Én szeretem a korom. Szeretem, hogy 28 vagyok, egyre érettebb, egyre okosabb, egyre tudatosabb. "
    és
    "Szerintem nagyon izgalmas dolog, ha az ember figyeli önmagát, hogy hogyan fejlődik."


  • 53.  Timea:
    2009. 01. 09. 21:17

    Gus!

    Én 16 évesen kezdtem el dolgozni és elhatároztam, mire 30 leszek, arra már nem szeretnék. Ez így volt és így is lett.
    20 évesen férjhez mentem, önálló lakásom is lett, aztán elváltam, de maradt egy gyerekem, akinek mesét olvashattam minden este és ez tök jó volt, mert a tévét elvitte a férjem és nem volt muszáj nézni!
    Aztán újra férjhez mentem és jött a tévé. Ezt azért mesélem el, nehogy azt hidd happy end lesz a vége!:))


  • 54.  EM:
    2009. 01. 09. 21:22

    Thiánál is írtam, hogy minden fiatallal elolvastatnám Dino Buzatti novelláját (Hajtóvadászat öregekre). Rám legalábbis nagyon nagy hatással volt annak idején. (huszonvalahány voltam) Igen, mi is leszünk öregek. Szerintem a legtöbbet azzal tehetjük, hogy tiszteljük az idősebbeket, ezt látva gyerekeink talán tisztelni fognak minket. Itt is a példamutatással érhetünk el talán valamit.
    Nem lennék már húsz éves, mert annyi minden tapasztalat van mögöttem, amit értékesnek tartok és - ami a lényeg - mások is értékesnek tartanak, hogy nem látom értelmét az után vágyakozni ami úgyis lehetetlen. És szeretem a ráncaim. Mert valaki más is szereti őket. :D És Ő is azt látja benne, ami a lényeg: éltem, tapasztaltam, tanultam.


  • 55.  gus:
    2009. 01. 09. 21:25

    Tímea: és újra dolgozol is? :-)

    EM: "És Ő is azt látja benne, ami a lényeg: éltem, tapasztaltam, tanultam."
    bizony, jó is az!!! :-))))


  • 56.  Timea:
    2009. 01. 09. 22:12

    Gus!

    Ez attól függ, mit nevezünk munkának?!:) Mert nem csak az a munka, amiért bért adnak, hanem vannak szellemi foglalatosságok.
    Nevelem, tanítom a gyerekeimet és jövő héttől újra tanulok, hogy el ne haladjanak mellettem a tudásban.:)

    Azt gondolom az élet szép, még akkor is, ha közben 40 lettem korban és maradt a Samsung televízió.


  • 57.  gus:
    2009. 01. 09. 23:06

    Tímea: ez is igaz. :-)


  • 58.  confessor:
    2009. 01. 09. 23:50

    Na, én pont olyan vagyok, mint mandulaszemű. És nem szemileg. :)


  • 59.  traiano:
    2009. 01. 10. 0:24

    EM: WOW! Csak a pontosság kedvéért Buzzati, de nem a z-k és a t-k száma a lényeg, ez érdektelen.
    Az említett novella 1966-ban született, amikor a vélelmezett nagyvárosi helyszín, Milano, nagyjából még csak annyira volt társadalmilag "elvadult", mint manapság, mondjuk, Kaposvár.
    Ezt nem a villogás kedvéért írom, hanem az 1966 miatt.
    Kár, hogy nem szerepel a magyar középiskolás irodalom tanagyagban.
    Igen mellbevágó és aki egyszer is olvasta, nem felejti el a mondanivalóját, amíg él.
    Buzzati neves újságíró is volt, jól értett a közérthető fogalmazáshoz.
    A poszthoz illő még a Hét emelet című novellája, garantálom, mindenki frászt fog kapni tőle, különösen, aki sokat foglalkozik az életkorával.


  • 60.  traiano:
    2009. 01. 10. 0:34

    Confessor: elkéstél, Mandulaszemű mindkettőnknél előbb jött ki a remek életfilozófiájával, a himnusz csak őt illeti! Mint láthattad, legott
    gratuláltam is neki, így veled is kezet fogok, aztán reméljük, egyikünk se fog soha leesni a dobogóról. :-))))


  • 61.  GNL:
    2009. 01. 10. 8:43

    Én teljesen jól vagyok a korommal, 53 vagyok, de az elmúlt öt évemben éreztem magam a legjobban a bőrömben, tele vagyok energiával, minden értelemben legszebb férfikoromat élem. UIgyanezt mondhatja el magáról Párom, aki egy évvel idősebb nálam, és megenne reggelire sok harmincévest.


  • 62.  anyu(ha):
    2009. 01. 10. 9:41

    Negyvenévesnek lenni jó, ez teljesen biztos :) Szertintem három hónapot se tudnék letagadni a koromból, nemhogy három évet, de egyrészt nem is akarok, másrészt minek tenném ugyan, visszamenőleg meg van bocsátva minden valamikor harmincévesnek, aki annak idején a nagyon öregnek látszó negyvenéves nőkre hajtott a magamfajta feszes bőrű húszévesek helyett, igazuk volt :)


  • 63.  GNL:
    2009. 01. 10. 10:00

    Persze ezeket akkor az ember nem tudja. Ma már azt vallom, kicsit parafrazálva Balzacot: az ötvenéves asszony már mindent tud és még mindent tud.


  • 64.  pazzo:
    2009. 01. 10. 10:05

    @Gus miért Denis?
    Ajánlott film:
    Gyalog-galopp, "Hé! Öregasszony!" kezdetőmondatu résztől.÷)


  • 65.  teodora:
    2009. 01. 10. 10:55

    pont a napokban gondoltam rá, egyidősek leszünk nemsokára.. nekem néha eszembejut, hogy perspektívába helyezzem az életem, akkor belövöm kábé, mennyi, de a hétköznapokat nem zavarja a dolog. valahogy 26 évesen elkezdtem 30nak érezni magam a kerekíté miatt (számtani, de lehetne altesti is), és mire elértem, már tök laza volt. most a 34-nél jött rám a 40-, mert a 34 már majdnem 35, a 35 pedig már 40, ugye, úgyhogy azt hiszem, ezt is letudtam már. gondolkodásilag és tán kifelé úgyis mínusz 10. (most a bölcsességet leszámítva:)..

    gus (vagy más), próbáld ki ezt a site-ot, ha érdekel, nemrég találtam. facestat.com - anonim feltöltünk egy képet, és a választott paramétereket mások kitalálják rólunk (pl. kor, nem, szexuális beáll., név..), mi róluk. fun


  • 66.  eszterlánc:
    2009. 01. 10. 11:12

    38 múltam, és kaján vigyorral várakozik az ajtómban a 40..Nem félek. Talán inkább örvendek, hogy vagyok.., hogy létezem ebben a cudar világban!
    Sokkal biztosabban mozgok a világban, és tudatosabban élem a mindennapjaim. Nincs már az a bizonytalanságérzés, a kiszolgáltatottság érzésem..Nem félek a negyventől! Nehéz éveket éltem át, és mégis megmaradtam..Számomra jutalom a negyvenhez közeli "állapot" és nem valami büntetésféle!


  • 67.  gofri:
    2009. 01. 10. 11:18

    szerintem a negyvenes a legjobb....


  • 68.  traiano:
    2009. 01. 10. 12:03

    GNL , EM Hol vagytok máskor, amikor mindenféle komoly témák forognak? Az nem lehet, hogy csak ez a poszt hozta ki belőletek ezeket a remek nézeteket! Nyilván minden egyébről is van véleményetek. Kérlek benneteket, kommenteljetek többet. Én hozzátok képest egy kicsit megrögzött locsogó vagyok, amiben gyakran esetleg elvész a lényeg. Rátok nagyon is érdemes odafigyelni, amit írtok és nemcsak nekem. :-))))


  • 69.  GNL:
    2009. 01. 10. 12:33

    Kedves Traiana, köszönöm az elismerést, látogass el hozzám is. Ha találkozom értelmes gondolatokkal, szívesen hozzászólok, ha időm éppen a napi egyebek mellett engedi.


  • 70.  Virág:
    2009. 01. 10. 12:33

    Szia drága Gus! Jó régen nem jártam már errefelé, most viszont ez a poszt nekem is íródott.

    Sajnos én elég rosszul viseltem mindig a koromat, mert már 18 évesen is letagadtam, hogy mennyi idős vagyok :). Ami a legfurcsább az egészben, hogy még most is simán letagadhatok - kipihentebb napjaimon - 10 évet, de valami miatt mégis utálom bevallani a valós koromat. Azért már jobb vagyok, mint régen, mert 29 éves koromig mindig füllentettem, és a mai napig az egyetemi évfolyamtársaim közül mindenki mást hisz rólam, mert mindig éppen annyi idős voltam, amennyinek megsaccolt az illető :))).


  • 71.  Harciszerzi, Horváth Ádám Ninjutsu oktató:
    2009. 01. 10. 13:05

    Hát ha az ember vált vegára, akkor autómatikusan megfiatalodik... :)
    Gouranga


  • 72.  Virág:
    2009. 01. 10. 13:14

    Én eddig vegetáriánus voltam, de mostanában megint elkezdtem néha csirkét és halat enni sajnos, de kívánom néha :(. Szerintem ez nagyban függ a genetikától is, bár tényleg jobb a húsmentes étrend hosszútávon!


  • 73.  traiano:
    2009. 01. 10. 13:18

    Végülis úgy döntöttem, leírom, mert idevágó.
    Tegnap este álltam sorban a bolt pénztáránál. Előttem egy jólápolt, ránctalan (hogy a fenébe csinálta?!) hetvenes bácsika állandóan hátra-hátra forgolászott és "olyan" pillantásokat vetett rám. Mivel nem vagyok egy remekmű, úgy vélem, akinek rajtam megakad a szeme, az bizony már nagy bajban lehet!
    Ősz hajszálak ide, nem-törődöm-a-korommal oda, bölcs-vagyok amoda, azokban a pillantásokban minden benne volt.
    Arra gondoltam, ha lesz rá lehetőség, akkor inkább majd lőjenek le még azelőtt, mint elérnék abba az állapotba, amelyben ez a nett, idős úriember leledzik.


  • 74.  GNL:
    2009. 01. 10. 13:48

    Traiana, egy nőnek, ha van kisugárzása, mindegy, hogy néz ki, mi van rajta, ez átjön. És egy férfi 70 évesen is férfi - ezt még nem tapasztalatból mondom, de a kisugárzás ügyében volt már néhány döbbenetes tapasztalatom, miközben látszólag "szupernők" hidegen hagytak, mert nem éreztem meg bennük a dögöt, legtöbbször csak a semmi jött át...Örülj ennek!


  • 75.  traiano:
    2009. 01. 10. 14:18

    GNL te egy igazi férfi vagy, gáláns, lovagias, viszont én meg
    Traianoooo vagyok és szintén férfi :-DDDDD


  • 76.  Harciszerzi, Horváth Ádám Ninjutsu oktató:
    2009. 01. 10. 14:55

    VÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁ
    ;ĐĐĐĐĐĐĐĐĐĐĐĐĐĐ


  • 77.  traiano:
    2009. 01. 10. 15:13

    mcdas: Rulez!!!! csatlakozom:DDDDDDD


  • 78.  v1k:
    2009. 01. 10. 15:25

    én 23 vagyok (és lány), szerintem ez a legjobb kor ami létezhet, szívesen lestoppolnám az időt. :) persze aggodalomra semmi ok, minden szakasznak megvan a maga szépsége.


  • 79.  kriwi:
    2009. 01. 10. 15:33

    Nincs is szánalmasabb annál, amikor egy idősebb valakiről (főleg nőkre igaz) ordít, hogy le akarja tagadni a korát, és az arcára nézve elfog a sajnálat érzése, ahogy a ráncokat már nem lehet több műtéttel elrejteni és a miniszoknya a körömcipővel is olyan képet fest, mintha nagyira harisnyatartót eröltetnénk.


  • 80.  ___:
    2009. 01. 10. 15:44

    Naptári korom 27 év, karrierkorom 21 év, látszólagos korom 18 év.


  • 81.  ___:
    2009. 01. 10. 15:50

    traiano :D


  • 82.  tré:
    2009. 01. 10. 16:48

    Szerintem hülye kérdés. Te hogy vagy a nemeddel? Miért, van választás? Jó, tudom, a nemed nem változik. Meg van, aki jól érzi magát abban a bőrben, amiben van, és van, aki nem.
    traiano írta: "megvannak az eszközeim, a képességeim és a technikáim, amiket nem a múlt héten sajátítottam el, hanem egy bizonyos fajta örökölt és gyakorolt életszemlélet eredménye.
    Akiknek ilyenjük nincs, azok bizony nagyon szívnak!"
    Nekem a nagymamám a példaképem. :) Valahogy úgy gondolkodik, hogy az öregedés és a halál az élet része, a betegség meg az öregségé. És ez ellen nincs mit tenni. Egyszer meséltem neki, hogy borzasztóan fájt a gyomrom, ami azelőtt sosem, és nem értem... Erre csak annyit mondott, hogy "talán jobb lenne, ha már három (x) éve fájna?"


  • 83.  Timea:
    2009. 01. 10. 17:35

    Tré!

    Sajnos nagyon rosszul gondolod, ha azt hiszed, hogy az öregség=betegség. A kor életmód kérdése is, meg genetika. Az életmódod a TE választásod: miképpen élsz? Mit teszel az egészségedért? Sportolsz-e eleget? Jól de nem túl jól táplálkozol-e? Milyen extra védelmi rendszereid vannak pl. a stressz ellen...

    Szóval a kor, kinézet igenis befolyásolható! A nemi identitás azonban nem. Ami közös: tolerálható mindkettő.:)


  • 84.  EM:
    2009. 01. 10. 18:36

    Traiano: hol vagyok? Hát hol itt, hol ott. Most éppen gépközelben. :-)
    Bocsánat, hogy rosszul írtam az író nevét... Tudom, hogy nem ez a lényeg, de azért ciki. Mert az egyik kedvenc könyvem, és kb. 22 éves korom óta többször is elolvastam. (Ez már majdnem 20 éve volt. :D)
    A 70-es ránctalan bácsika: hát ilyen a bőre, meg így van összerakva. :) Nagymamám tavaly februárban ment el, 95 évesen, és hidd el, alig volt ránca. A májfoltok az utolsó pár évben jelentek meg a kezén. Az arcán sosem volt.
    Kár lenne, ha cirka 20 év múlva le kellene lőni! :) Enyje, no.
    Több komment? Igyekszem. De két gyerek, munka mellett kb. ennyire futja.
    Ja, egyébként a gyerek is fiatalít. :) Főleg, ha az átlagtól kicsit később szülsz. :) (34 évesen szültem a másodikat.)


  • 85.  traiano:
    2009. 01. 10. 19:14

    EM: hidd el, semmi ciki nincs benne. Az olaszoknál ezeréve iskolai kötelező olvasmány a Pál utcai fiúk, mindenki ismeri, de az irodalom tanárokon kívül senki nem tudja, hogy ki írta és a legtöbben azt is elfelejtik, hogy hol játszódik. Viszont a történetre, mondanivalóra életen át emlékeznek. Az elírást igazán szóba se hoztam volna, csak a kommentben én is leírtam a nevet és frusztrált a gondolat, hogy majd másként írom, ezért inkább rögvest szóltam :-))))
    Tetszik ez a "ha az átlagtól kicsit később szülsz".
    Tudom, ez általános alanynak lett szánva, de mivel a kommented egészében nekem lett címezve, mégiscsak remek tanácsnak tűnik.
    Az odavezető út legeleje igen kedvemre való elfoglaltság :-DDD

    Tré: inkább fiatalabb koromban hezitáltam a nememet illetően, azután még időben eldöntöttem, hogy meleg férfi leszek, jöjjön ettől zavarba mindenki más, akit ez különösebben érdekel. :-))))

    Kriwi: szerintem, mindenki öltözzön úgy, ahogyan jólesik neki.
    Ha valaki százévesen attól derül jobb kedvre, ha húsznak öltözik,
    ám legyen, az égvilágon senkinek nem árt vele.
    Nézz szét az utcán, hány ember van, aki a "korának megfelelően"
    öltözik, mégis tök röhejesen néz ki.


  • 86.  GNL:
    2009. 01. 10. 19:42

    Traian, vagy akárki vagy, erre csak a Van, aki forrón szereti végős poénjával tudok válaszolni: senki sem tökélertes....


  • 87.  EM:
    2009. 01. 10. 20:38

    Traiano: :DDDDDD Huh... Ilyen jót régen nevettem! :DDD Persze ezt köszönhetem magamnak is. ;)
    Kötelező a Pál utcai fiúk? Nocsak... Én mindig utáltam a kötelezőket olvasni, viszont érettségi után egy-kettővel találkoztam és igen tetszett. Lehet, hogy én vagyok a későn érő, de némelyik sokkat többet mondott később. (Pédául Franz Kafkától Az átváltozás)


  • 88.  pazzo:
    2009. 01. 10. 20:53

    @Gus hú! Ennyi kommentet rég nem láttam.
    Illetve a bloghun sokat, de ott a legtöbb köpködő.
    Itt meg normális emberek vannak.÷)


  • 89.  Timea:
    2009. 01. 10. 21:00

    Pazzo!

    A Blogtulaj miatt van, hogy ilyen normáilsak a hozzászólók és ezt ki merem jelenteni! Akinek olyan szép, színes cipője van annál az embernél csupa okos és vidám hozzászólás dukál!!!:)

    Csodaszép estét és Jó éjszakát!


  • 90.  gus:
    2009. 01. 10. 22:27

    GNL: "...megenne reggelire sok harmincévest." :-DDDD

    anyuha: azoknak már én is megbocsátottam. :-)))

    teodora: velem leszel egyidős? :-)

    eszterlánc: én is közeledem a negyvenhez, de kicsit sem félek, nem is foglalkozom vele. a társkereső oldalakon úgyis már 25 évesen is öregnek számítottam, akkor meg nem mindegy? :-)))

    Virág: milyen 29? nem nézel ki többnek 20-nál. :-))) és örülök, hogy újra itt. miért nem jöttél eddig?

    v1k: szerintem tetszeni fog a 30 is, meg az összes többi év. :-)

    kriwi: én nem látom ezt annyira gázosnak. tagadja ha akarja. nálunk van egy kérdőív az üzletben, amit a törzsvásárlóknak kell kitölteni, és van benne egy kérdés, hogy milyen hó, melyik napján született. az évet direk nem kérdezzük. nos a nők fele már a kérdéstől is besértődik, mert félreolvassák, és kihúzzák a választ.

    tré: a nagyi nem realista egy kicsit? :-)))

    pazzo: remélem ez így is marad! jó látni itt ennyi vidám és érdekes embert.

    Tímea: :-DDDDDDDDDD kedves vagy, köszönöm!


  • 91.  traiano:
    2009. 01. 10. 23:02

    GNL: örülök, hogy nem bántódtál meg, mert olyan jól szórakoztam, mcdas pedig, szerintem, azóta meghalt a röhögéstől. Ha nem lennének ilyen pillanatok, nem is lenne érdemes élni. -:)))

    EM: ez egy különleges nap az életemben. GNL mint hanyatló korú, megkeseredett asszonyt vígasztalt, te pedig arra bátorítottál, hogy sosem késő gyereket szülnöm. Igazán nem lehet panaszom a külvilág együttérzését illetően. Egy magamfajta 53 éves férfi mit kívánhat ennél többet az élettől?! :DDDDD

    Pazzo: szoktál te idejönni, szerintem ismered ezt a blogot.
    Köpködés sosincs.
    Én csak három hónapja vagyok itt jelen, de bátran állíthatom, ennyi komoly, tanulságos komment ezen idő alatt egyszer sem követett post-ot. Olyan, mintha kétféle olvasóközönség lenne és ezúttal inkább a másik jelentkezett volna. Nyilvánvalóan a poszt maga generálja a kommentek milyenségét, azután pedig a kommentek egymást is.
    Azt hiszem, akik ebben a 89. kommentben benne vagyunk, végül jóléreztük magunkat tőle és ezért is jövünk ide.
    Életkorunktól függetlenül.


  • 92.  teodora:
    2009. 01. 11. 0:02

    gus: igen, úgy tűnik


  • 93.  EM:
    2009. 01. 11. 0:26

    No, megint csak kacaj... :DDDDD Nekem is jó napom volt! :)))


  • 94.  gus:
    2009. 01. 11. 0:26

    teodora: igen, meg is néztem mikor lesz a szülinapod. ezek szerint vízöntő vagy? Édespofa is!


  • 95.  gus:
    2009. 01. 11. 0:28

    ÉS KÉPZELJÉTEK! én nyomtam az 1000.-ik hozzászólást THIA blogján!!! :-))))))) még sosem volt ilyen kerek kommentem!


  • 96.  egyszoknya:
    2009. 01. 11. 9:33

    én egyetlen egy alkalommal nem megbékélni a korommal, amikor egy nálam 12 évvel fiatalabb fiúval szerettünk egymásba, na akkor...akkor szerettem volna újra huszonéves lenni.


  • 97.  zazu:
    2009. 01. 11. 10:00

    Későn érő típus lévén, én is azt érzem, látom, gondolom, hogy minél idősebb leszek, annál bölcsebb , és szebb is:))(van valami boros mondás, hogy az idővel lesz egyre értékesebb, vagy vmi ilyesmi, mind1) Szerintem ráncosan, őszen is lehet valaki eszméletlen vonzó, a kisugárzás szintem kortól független. Az idő múlása ha zavar, akkor csak annyiban,h. nem szeretnék 30 felett anya lenni, de csak azért, mert jó volna a gyerek egyetemi diplomáját is megérni. Ja meg szintem 30 körül kicsit macerásabb párt találni...:S
    És hogy mennyi az annyi? feb.18.-án 26.


  • 98.  traiano:
    2009. 01. 11. 10:03

    egyszoknya: ha legközelebb ilyen adódik, ne habozzatok! A párom és közöttem éppen ennyi volt a korkülönbség, sok boldog évet éltünk le együtt.


  • 99.  teodora:
    2009. 01. 11. 10:29

    gus, vmit elnéztél sztem, bak.


  • 100.  gus:
    2009. 01. 11. 10:38

    teodora: akkor lehet. nem te vagy a myspace-en, az a teodora? :-)

    zazu: harminc felet a legszebb dolgok jönnek, hidd el. :-)


  • 101.  zazu:
    2009. 01. 11. 10:41

    Gus: úgy legyen...az a legszebb dolog legyen kb 180 cm magas, barna hajú..:)))))


  • 102.  teodora:
    2009. 01. 11. 10:43

    vízöntő: január 21 - február 19


  • 103.  gus:
    2009. 01. 11. 11:10

    zazu: :-DDDDD

    teodora: hoppá, akkor a horoszpókot néztem el??? :-)))


  • 104.  Virág:
    2009. 01. 11. 13:13

    Köszi a bókot :-). Eddig azért nem voltam nagyon, mert elhavazok állandóan. Kisgyerek mellett egyedül nem könnyű időt szakítanom semmire - még sajnos a saját blogomra sem, bár nem is annyira izgalmas az életem, hogy sokat tudnék írni róla :-). Igyekszem majd benézni hozzád sűrűbben, mert mindig érdekes és izgalmas dolgokról (és stílusban) írsz! Puszi.


  • 105.  gus:
    2009. 01. 11. 13:23

    Virag: reméltem is, hogy latlak meg. jössz majd blogtalira is?
    egyébként meg lemaradtál a nemrég újra frissített linkfalrol. este ki is teszlek az arcok közé. :-)


  • 106.  Virág:
    2009. 01. 11. 14:15

    Óó, nagyon kedves tőled, hogy kiteszel engem is - előre is köszönöm!

    Mindenképpen elmegyek a blogtalira, persze csak akkor, ha Lili is elenged :-). Azon is nagyon jól éreztem magam, amelyiken eddig voltam! Tudod már előreláthatólag az időpontját, vagy majd később beírod ide a blogra?


  • 107.  gus:
    2009. 01. 11. 14:36

    Virag> meg fogalmam sincs, habar jövő hét szombatra alakul valami, de meg semmi sem biztos. Thia válaszára varok.


  • 108.  Maitai szólt, uff:
    2009. 01. 11. 15:04

    Traiano első (11.számú) posztjára: nehogy azt hidd, hogy csak az öregeket diszkriminálják! nézz meg egy jobb álláshirdetést, és próbáld egy 23 éves diplomás (akár háromnyelvvizsgás) pályakezdő szemével böngészni köztük... ha így haladunk, mire nekem munkát kell keresnem (1-2 év múlva), ugyanazokkal a problémákkal fogok szembesülni, mint ötvenes anyukám, akivel meg ugye a kora a baj.
    Továbbá rajtunk csapódik le a vacak felsőoktatás ("ez 2000 után végzett, biztos nem tanult az egyetemen semmit"), a kortársaink bunkósága, közönyössége, akikkel egy kalap alá vesznek.

    Hányszor hallottam: "majd húsz év múlva nem így fogod gondolni". Előlegezzétek meg nekem, hogy igen, jó? Lehet, hogy meg fog változni a véleményem, de most és itt így gondolom, és ezt szeretném, ha tiszteletben tartanák.

    A másik, amit nagyon utálok, az az, ha valaki _kizárólag_ a korára hivatkozva akar tiszteletet csiholni maga iránt, vagy ez az egyetlen érve és elvárja, hogy igazat adjak neki... ennek nem szoktam engedelmeskedni, és olyankor mindig megkapom, hogy szemtelen csitri... pedig remélem, 40 évesen is ilyen szemtelen leszek!


  • 109.  traiano:
    2009. 01. 11. 16:03

    Maitai: teljesen egyetértek veled. Nektek is meg kell küzdeni egy rakás nehézséggel. Ami pedig a kortársak bunkóságát illeti, ez aztán tényleg nem életkorhoz kötött :-))))

    Hogy 20 év múlva miről mit fogsz gondolni, az majd húsz év múlva fog kiderülni. Szerintem, te se legyél benne annyira biztos, hogy pont ugyanúgy fogsz gondolkodni, mint ma. Bármely időpontban elég egyetlen megrázó esemény az életedben és máris változhat az életszemléleted. Velem ez akkor történt meg először, amikor veserákot diagnosztizáltak nálam 35 éves koromban és az életkilátásaimat max. egy évben határozta meg az orvos. Szerencsére, pár hét alatt kiderült, hogy az orvos egy barom volt és elnézett valamit.
    Ám, az eset után soha többé nem lettem ugyanaz, mint előtte.
    A mentalitásom teljesen átalakult. Az élet kevéssé fontos dolgai nem érdekeltek többet.

    Mások tiszteletét ki kell vívni, ki kell érdemelni. Az életkor ebben sem pro, sem kontra nem játszik szerepet. Értelmes emberek esetében nem létezik, hogy valakit meglátok, oszt máris tisztelem, vagy éppenséggel nem tisztelem, ez csakis hosszabb folyamat, ismeretség esetén lehetséges, hacsak valakit a híre meg nem előz. Aztán azon is érdemes elgondolkodni, vajon én kit, miért tisztelek, azokból az
    értékekből bennem mi található meg és a velem kapcsolatba kerülőben ebből mi létezik vagy/és mi hiányzik. Azután lehet mérlegelni.
    Az öncélú és sértő szemtelenség éppoly értelmetlen, mint pusztán az életkorra való hivatkozással tiszteletet megkövetelni. Akárhány éves korban.


  • 110.  Thia:
    2009. 01. 11. 22:13

    109 komment? Húúú, Gus, ebbe a témába belenyúltál rendesen! Csak tudnám, honnan szedted az ötletet, na mindegy, aki kíváncsi korán megöregszik, én meg tudod hogy vagyok ezzel! :)))))))))


  • 111.  Thia:
    2009. 01. 11. 22:14

    Ha én írom a 111. kommentet nekem is jár sör??? :))))))


  • 112.  gus:
    2009. 01. 12. 6:59

    Thia: :-DDDDD sör mindenképp.


  • 113.  kriwi:
    2009. 01. 12. 9:31

    Asszem még senki sem dícsérte meg a bejegyzés képét! Nekem nagyon bejön :-)!


  • 114.  csabb:
    2009. 01. 12. 10:03

    ...én 99 éves koromban szeretnék ezen a kérdésen elgondolkodni.


  • 115.  gus:
    2009. 01. 12. 13:16

    kriwi: a karkötői tetszenek, vagy a srác? :-)

    csabb: jól teszed.


  • 116.  kriwi:
    2009. 01. 12. 13:47

    A részletekbe nem megyek bele, talán jobb ;-), csak annyit, hogy a srác is tetszik, a karkötői rajta jól állnak, meg az egész kép ahogy van!


  • 117.  csabb:
    2009. 01. 12. 14:18

    Olyan barátokköztmisi feje van.


  • 118.  Timea:
    2009. 01. 12. 14:18

    Maitai!

    Tetszik, hogy úgy beszélsz a 40 évesről, mint aki már olyan koros!:)))
    Én megmaradtam olyan szemtelen csitrinek, mint voltam, úgy hiszem, ez már nem változik.
    Munka kérdése: mindig lesz valami dolog. Kérdés: mi az, amit vállalsz? Mert mondhatod, hogy egyetemmel és három nyelvvizsgával Te nem mégy az utcára szemetet szedni, de erre én meg azt mondom, Gandhi jogot végzett emberként fizikai munkát végzett, folyamatos mozgásban volt a keze és az agya. Rengeteg évet élt, most nem nézem meg mennyit (majd később), de ha nem lesz merénylet áldozta, hát Isten tudja még meddig élt volna....


  • 119.  Timea:
    2009. 01. 12. 14:22

    79 évet élt. Ajánlom megnézésre az életéről készült filmet:
    www.port.hu/pls/fi/films.film_page

    (Életem meghatározó filmje az Egy asszony illata mellett.)


  • 120.  csabb:
    2009. 01. 12. 14:24

    Tímea, Ghandi egy dög volt! Pár éve volt egy riporter az utólsó Dzsajpuri hercegnőről, aki semmivel sem volt műveletlenebb annál a kopasz, fogatlan diktátornál. Részletesen - de nem utálattal - beszélt arról, hogy Ghandi és Ghandiné illetve sleppjük hogyan takarították ki a mozdítható dolgokat a kastélyból, s hogyan aláztak porrá egyébként békés embereket. Párat meg is ölettek. Fuck Ghandi!


  • 121.  Timea:
    2009. 01. 12. 14:59

    Csabb!

    Gandhi 1869. október 2-án született, én a születési évének keverékszámából: 1968. október 29- én.
    Szerintem olyan volt, mint a filmben és mint A világtörténelem krónikájában, ahogyan írnak róla.:)


  • 122.  traiano:
    2009. 01. 12. 15:03

    csabb: Ki tudja, Gandhi és Gandhiné vajon miket mondanának az utolsó Dzsajpúri hercegnőről, ha módjukban állna! Azt biztosan nem, hogy a hercegnő a lottón nyerte a kastélyt, az a sok nyomorult szegény a kastélyon túl pedig egytől-egyig önhibájából lúzer, akik magukra vessenek a rossz sorsukért. :-))))


  • 123.  csabb:
    2009. 01. 12. 15:17

    Nos, engem kiábrándított ez a riportfilm, de rendesen. Az éremnek tényleg mindig két oldala van...de nekem a hercegnő szimpibb volt.

    Antighandista lettem.

    Hjaj!

    Te jó Isten! Okt 29-én születtem..igaz '74-ben...


  • 124.  csabb:
    2009. 01. 12. 15:22

    Emberek, csak lehet valami, ha az összes utódot felrobbantják, legyilkolják a családban...nem? Elég nyomasztó karma lehet...


  • 125.  traiano:
    2009. 01. 12. 15:49

    csabb: látod, ez a média hatalma.
    Még az is lehet, hogy mindkét félnek igaza van vagy éppenséggel egyiknek sincs. A világnak azon a táján pedig az emberi életnek nincs túl nagy értéke, hiszen úgy tartják, a test csak ideig-óráig tárolja a lelket, egyéb szerepe háttérbe szorul. Amúgy, valszeg, a Gyurcsányt és az Orbánt is sokan szívesen megölnék, ha tehetnék, de a mi kultúránkban az ilyesmihez más a hozzáállás, ami a többségnek kedvét szegi. Azokban a zűrös országokban, ott viszont nem hat ez a visszatartó erő és annyian kísérleteznek vele, hogy előbb-utóbb valakinek csak sikerül kinyírni az erre kiszemelt politikusokat, költőket, táncosokat, énekeseket satöbbi.
    Az a hercegnő nyugodtan lehet rokonszenves. Az is biztos, hogy az ő helyében én se nagyon tudnám szeretni, aki kirámoltatja a lakásomat, pedig nem lakom palotában. :-)))))


  • 126.  Timea:
    2009. 01. 12. 16:08

    Csabb!

    Javaslom megnézni az általam ajánlott filmet mégis, ilyen mondandó van a végén:
    „Ha néha elcsüggedek, arra gondolok, hogy a történelem hosszú során végül mindig az igazság és a szeretet győzött. Léteztek ugyan zsarnokok és gyilkosok, akiknek hatalma jóideig megdönthetetlennek látszott, de végezetül mindig elbuktak. Ezt ne felejtsük! Mindig.”
    Mahatma Gandhi

    A lakásommal kapcsolatban: tegnap új ajtót akartak felszerelni nekem, gondoltam jó ez a vacak is, ez legalább eredeti!:)))


  • 127.  csabb:
    2009. 01. 13. 8:07

    Eljutottunk a korkérdéstől Ghandi-ig :).


  • 128.  Márti :):
    2009. 01. 13. 10:20

    "A kor nem érdem. Állapot." tartja egy bölcs mondás. És ezzel kérkedni vagy büszkének lenni rá, elég naiv dolog. A mai ötvenesek is voltak 20-30 évesek és a mai 20-30 évesek is lesznek remélhetőleg 50 évesek.
    Van élet 40 felett is, ezt tapasztalatból mondhatom. És az ember lelkiállapotát, élni akarását, az élet szépségét maga körül és az élet szeretetét nem a kor határozza meg. Hány meg hány depressziós 20 éves van, és hány meg hány kiegyensúlyozott, boldog idős vagy idősödő ember. A lelki béke, az optimizmus, a hit és az, hogy lelkileg hány éves az ember sokkal inkább bofolyásoló tényezők. És én azt gondolom, ez tükrözödik a külsőben is. Amikor férjnél voltam és betöltöttem a 40-t, sem mondta senki, hogy elmúltam 40. Amikor egyedül maradtam és kicsit magamra találtam, azt mondták sokan, olyan lettem, mint egy tini, korban pedig még minusz 10 év. De ha látszana is a kicsit több, mint 40 ... Mi múlik ezen? Volt férjem 6 évvel fiatalabb tőlem, utóbbi két barátom pedig 11 évvel volt fiatalabb. Párkapcsolatban is az érettség vagy éretlenség a mérvadóbb. Nem a kor.
    És ugye, a kor nem érdem, hanem csak egy állapot. :-)))


  • 129.  traiano:
    2009. 01. 13. 13:50

    Márti: háhá, úgy látszik, valakinek lukasórája volt ma délelőtt! :-)))
    Szóval, abban a formában, hogy "Ide nézzetek X éves vagyok!",
    valóban sületlenség büszkélkedni, ám, ha úgy mondjuk:
    "Ide nézzetek X éves vagyok, de méghozzá milyen!", akkor arra esetleg érdemes lehet odafigyelni, az illető meg büszke is lehet rá.
    Ez szintén nem korfüggő, inkább önértékelés függő.
    Abba a bizonyos "állapot"-ba jócskán bele lehet babrálni, hogy ilyen vagy olyan legyen. Hogy ne mondjam, akár óráról órára is változhat.


  • 130.  Márti :):
    2009. 01. 13. 17:09

    Traiano:
    Igen, volt egy ... :-)))


  • 131.  kriwi:
    2009. 01. 14. 15:03

    @Timea: én is okt 2-án születtem :-)


  • 132.  Timea:
    2009. 01. 14. 15:52

    Kriwi!

    De vajon az évszám is keveredik-e?:)


  • 133.  kriwi:
    2009. 01. 16. 12:11

    @Timea: majdnem. Ha 6-os helyett 0 lenne, akkor okés lenne. 1869 és 1980.


  • 134.  Timea:
    2009. 01. 16. 13:25

    :)) Csabb miatt volt ez az évszám dolog amolyan olyan, hogy elüssük tréfával, amit Gandhi-ról mondott. Nem komoly!:)

    Kriwi!
    Te milyen fiatal vagy!!!:) Ki sem merem számolni...


  • 135.  rocksztar:
    2009. 01. 18. 15:42

    off

    honnan van ez a kép? nagyon tetszik...


  • 136.  gus:
    2009. 01. 18. 19:00

    rocksztar: már fogalmam sincs honnan van. egy meleg blogról, ha jól emlékszem.


  • 137.  maria51:
    2009. 03. 10. 11:32

    Na most ezt kapjátok ki: 51 éves vagyok, egyetemet végeztem, 28 év munkakorom van, 32 évesen lettem özvegy, egyedül neveltem fel a gyerekeimet, akik szintén egyetemet végeztek, felneveltem 2 állami gondozott gyermeket, aki közül egyik orvosi egyetemre jár, három műforgó beépitésem volt, és ehhez képest jól nézek ki, fitt vagyok és csinos, modern, sőt elég hülye is, de mindenek felett nyugodt és boldog, mer úgy érzem "jó lett a bizonzitványom", nem éltem hiába. Ti akkor mitől féltek? Én csak attól a kortól félek, amikor olyan vaksi, remegő kezű meg mit tudom én milyen leszek, amikor már nem tudok semmit sem csinálni.


  • 138.  gus:
    2009. 03. 10. 12:04

    maria51: gratulalok, te tenyleg minden szinten odatetted magad. koszonom a hozzaszolasod. ilyen dolgok utan igazan nincs mitol tartani, es fo az optimizmus, a humor, es a tenni akaras.


  • 139.  Assam:
    2009. 03. 24. 21:23

    Én meg nem szeretnék nyugdíjba menni... Úgyhogy ha csak rólam lenne szó, nem bánnám, ha eltölnék a nyugdíjat, így senki nem dobhatna ki azzal, hogy "nyugdíjas nyanyakorba" léptem...de sajnos még mindig van, aki nyugdíjba menne...


  • 140.  gus:
    2009. 03. 24. 21:25

    Pukkapokka: azért ez egy kicsit összetettebb. :-) nem szeretni kell, vagy nem. egyszerűen van.


  • 141.  theboyfromthemonitor:
    2009. 06. 13. 14:05

    Eredeti kérdésre a válasz: immmmmmádok 20 évesnek lenni :) Nem félek attól, hogy majd egyszer én is "öreg" leszek, benne van az életben, erről szól, remélhetőleg akkor majd ki leszek békülve azzal is. De most: fiatal vagyok, előttem az élet, és tényleg azt érzem, (szinte) bármire nyitott vagyok, bármit elérhetek (jó, rocksztár már nem leszek, arról lecsúsztam :D), és az életem ha nem is 100%-osan olyan, mint szeretném, de zajlanak az események, hol jók, hol rosszak, de érzem, hogy élek. Tudom, tudom, a legtöbb kommentelőhöz képest nagyon kiskölyök vagyok (még nem is érzem magam olyan hú de nagyon felnőttnek), de már láttam ezt-azt abból a játékból, amit életnek hívunk, és ha kiülök nyáron, és nézem a fodrozódo habokat, nekem is vannak olyan emlékeim, amiket jó felidézni. Remélem, ha majd 30, 40, 50 vagy 60 évesen ugyanígy teszek, és vissza-vissza pergetek eseményeket magamban, akkor majd gondolatban megveregetem a vállam, és azt mondom: "Minden nagyon jól van öreg, csináltál sok ostobaságot is, de azér nem is vagy te olyan rossz ember, minden jól van most így, ahogy van."


  • 142.  Manéla:
    2009. 12. 21. 21:34

    Teljesen egyetértek. 41 éves vagyok és ragyogóan érzem magam. Mondjuk, könnyen nagy a szám, mert jól nézek ki és az egészségemmel sincs baj. Azt hiszem, akkor fog majd aggasztani a korom, amikor ilyen-olyan nyűgeim lesznek (betegségek, szenilitás stb.) Addig teljesen normálisnak érzem, hogy a ráncaim szaporodnak, egyáltalán nem érzem ezt nem helyénvalónak, vagy ilyesminek.

    Három évvel ezelőtt egy újságíró tanfolyamra jártam, ahol az első foglalkozásom mindenkinek be kellett pár szóval mutatkoznia. Sorban álltak fel az emberek, a nők előttem mind ilyeneket mondtak: a korom nem lényeges, meg hogy a koromat inkább hagyjuk. Nem értettem őket. Mindegyiken látszott, hogy kb. hány éves, nem értettem: ha nem merik megmondani, akkor fiatalabbnak gondolják őket? Vagy szégyen, hogy az ember x éves? (a férfiak nem paráztak) Amikor sorra kerültem, felálltam és lendületesen azt mondtam: sziasztok, Manéla vagyok, 38 éves.

    Tök büszke voltam a 38 évemre. Na jó, könnyen lehettem, hiszen még csitri voltam :)))


Szólj hozzá

A szövegben nem lehet HTML-t használni, a linkeket pedig automatikusan aláhúzzuk. A hozzászólás sosem veszik el, akkor sem, ha nem megy a matek. Ha pedig kettőnél több linket pakolsz ide, spam leszel, de ez is csak időleges, mert mindenféleképpentében előszedlek. De ha valamiért mégis a tűréshatáron kívülre jutsz azzal, hogy baromságokat írsz nekem, teszed ezt sokszor, és csak arra megy ki nálad a játék, hogy felbosszants, akkor egy idő után nem kell fáradoznod, mert simán kitiltalak innen, és oszthatod az észt máshol. Az email cím megadása kötelezõ, de az oldalon nem jelenik meg. Ha van freeblogos felhasználóneved, itt bejelentkezhetsz.

DE. Pillanatnyilag ebbe a blogba csak engedélyezett hozzászólások jelennek meg. Sorry, sok a hülye errefelé.




Az IP címedet megjegyezzük, de ezt csak a komment spam jellegének vizsgálatához használjuk fel.