Keresés



Utolsó kommentek

Legtöbb komment ebben az évben



Szavazás


Gasztro

Slágerlisták

Magyarok a világban

Video Premiere


Jelenleg

olvasóm online

Legnépszerűbbek ebben az évben

NetworkedBlogs

Melegen ajánlom

Szavazás


Hasznos

Zene

Fashion & Design

Photos

Nagyatádi oldalak

Arcok

Arc nélkül

Filmes blogok

Gay blogs


  «Video Premiere: Ru Paul - Cover Girl   Video Premiere: The Maccabees - No Kind Words»  

09-02-18

Csináljunk vásárt az utcánkban!

A jó megfigyelők, vagy azok akik elég régóta olvasnak, már megfigyelhették, hogy nem vagyok egy Amerika-mániás, és nem is értem sokszor miért majmoljuk ennyire őket idehaza, amikor sokkal több és jobb példákat is vehetnénk, például a skandináv országoktól.

kirakom amim van!

Azért mégis van néhány dolog, amit irigylek tőlük és hiányolom, hogy nálunk még senki sem valósított meg hasonlót. Ilyen például a magánházak előtti kirakodó vásár is, amit rosszabb esetben azért tartanak mert elhalálozott egy családtag és az ő holmiját árusítják ki, de legtöbbször persze nem emiatt vonulnak az utcára. Én simán el tudom képzelni, hogy Budapesten vagy a többi vidéki városban is, a lomtalanítás előtt legyen egy ilyen vásár, ahol az emberek a már nem használt cuccaikkal kereskedhetnek. Meggyőződésem, hogy fele annyi kidobandó holmi lenne! Én például most a lakás felét le tudnám vinni, annyi a nem hasznos termék, sőt mi több, vásárolnék egy jó állapotú bringát is kéz alatt, és erre mi sem lenne egyszerűbb, mintha a hétvégén elindulnék az utcában, aztán a kerületet bejárva keresnék egy szemrevalót. Ráadásul ez egy kényelmes módja is annak, hogy megszabaduljon az ember a felesleges dolgaitól, hiszen nem kell átvinni a város másik felére, valami használtcikk vásárra, csak a ház elé, ahol lakik.

Szerintetek kinek és hogyan kellene egy ilyet összehozni? Az önkormányzatoknak, a lakóknak, vagy netán egy magánembernek kellene ilyen akcióba fogni? Ti kihasználnátok egy ilyen lehetőséget? 


Kategória: személyes, shopping, emberek, vélemény, bicikli, környezetvédelem, infó Címkék: Bicikli, Budapest, Eladó, Használt, Holmik, Utca, Vásár
Írta gus 2009. febr. 18. 6:46 44 komment »

Eddig 44 komment érkezett

(Komment RSS a bejegyzéshez)
  • 1.  Pisti:
    2009. 02. 18. 7:19

    Az én fantáziámat is izgatja szerintem nagyon vagány ötlet .Praktikus megoldás és környezet barát .Csináljuk!!!!!!!!!!!!


  • 2.  gus:
    2009. 02. 18. 7:32

    Pisti: ... és költséghatékony. :-)


  • 3.  Mohikan:
    2009. 02. 18. 7:34

    Magyarországon ehhez gazdagnak kell lenned, hogy meg tudd fizetni a biztonsági őröket, akik vigyáznak a cuccokra. Kivéve, ha egy kis asztalnyi cuccot teszel ki az utcára, amire még tudsz egymagad vigyázni.


  • 4.  gus:
    2009. 02. 18. 7:54

    Mohikán: felbérelhetlek? :-)


  • 5.  Mohikan:
    2009. 02. 18. 8:03

    Áh, nem elég riasztó a külsőm, és nem elég alacsony az IQ-m :P :)


  • 6.  gus:
    2009. 02. 18. 8:18

    Mohikán: ez mind igaz. :-) de azért az ötlet jó, nem? én biztos vagyok benne, hogy rengeteg mások által már nem értékelt kincset lehetne beszerezni, ráadásul olcsón és környezetbarát módon. és az utca takarítására sem kellene időt és pénzt áldozni másoknak, hiszen én pakolok ki, és nem fogok disznóólat hagyni a saját pecóm előtt.


  • 7.  Mohikan:
    2009. 02. 18. 8:30

    Az ötlet jó, persze. Csak elfelejted, hogy Magyarországon vagyunk és azok vannak - jóval - kevesebben, akik úgy gondolkodnak, mint pl. te.

    Ez is egy azok közül a dolgok közül, amikhez - szerintem - nem nőtt még fel a lakosság 90%-a. Sok dolog, ami evidens egy demokratikus országban, nálunk kurriózum. Miért kell pl. bármiféleképpen szabályozni azt, hogy lassítsanak az autók a zebra előtt? Egy normális országban ez magától értetődő, nem kell szabályozni, lassítanak maguktól is az autósok.


  • 8.  csabb:
    2009. 02. 18. 9:23

    Imádok mások cuccaiban turkálni, megnézni, megtapintani - lakásdekorra gondolok.

    Abszolút pozitív lenne egy ilyen kirakodósdi.


  • 9.  Panther:
    2009. 02. 18. 9:46

    Ha azt vesszük, h úgyis olyan cuccokat vinnének ki az emberek, amik számukra feleslegesek és úgyis a lomtalanító autó vinné el, akkor miért kell annyira őrizgetni? Ha lom, de vkinek érték és ad érte némi pénzikét akkor örülünk, de ha vki elcsórja, akkor is örülünk, hiszen megszabadultunk tőle és a tolvaj is örül a szerzeménynek.
    Amúgy én is nagy turkálás fan vagyok, tőlem mehet a buli :D


  • 10.  Mohikan:
    2009. 02. 18. 9:58

    Panther: azért gondolom neked is vannak olyan cuccaid, amiket sajnálnál ingyen "kidobni".
    A másik az, hogy amit te írsz, az lényegében ugyanaz lenne, mint a lomtalanítás. Arról meg, ami lomtalanításkor történik, szerintem nem kell senkinek se mesélni, mindenki tudja hogyan viselkednek ott "egyesek".

    A turkálásnak én se vagyok ellene, csak sajnos továbbra is fenntartásokkal kezelem a lomtalanítási lehetőségeket kicsiny hazánkban :/

    Megj.: ha jól értettem gus egy az egyben olyat kirakodást képzel el, mint amit pl. a Desperated Housewifeban is láthatunk, vagy akár a Rém rendes családban. Na, ez az, amire olyan formában nem alkalmas a lakosság zöme.


  • 11.  gus:
    2009. 02. 18. 10:40

    Mohi: arra gondolok, bizony. :-)

    csabb: en is. :-)


  • 12.  979:
    2009. 02. 18. 11:26

    Nemcsak biztonsági őr kellene, hanem
    - adószámot kiváltani
    - kereskedelmi engedélyt szerezni az önkormányzattól (+ igazolni a kereskedelmi végzettséget, mert anélkül nem adnak)
    - nyugtatömböt venni
    - területfoglalási engedélyt szerezni
    - adózni utána
    Hogy csak a legnyilvánvalóbbakat említsem. Ebben az országban a spontán vagy hasznos dolgokat már a gondolat fázisnál el szokták kaszálni hivatalból.


  • 13.  Natsume:
    2009. 02. 18. 11:34

    Németországban is van hasonló, asszem a Nők Lapjában írtak róla. Meg hogy itthon ez tök ciki, míg ott teljesen elfogadott, sőt "mneőzni" lehet azzal, hogy valaki vmi jó dolgot szerzett be olcsón. Mi (a családommal) igyekszünk a régi, lecserélt, de jó állapotban lévő cuccosokat elajándékozni, vagy ismerősnek ócsóért eladni. A vatera valami hasonló célt szolgál, nem? Én ismerősöktől régen rengeteg ruhát kaptam, teljesen jó állapotban, csak az előző gazdája kinőtt belőle/megunta, de nem volt szíve kidobni.
    Másik szélsőség, akik csak turkálóból hajlandóak ruhát venni, meg csak használt holmikat vesznek, mondván, h nem akarják szennyezni a környezetet. (van benne valami, de azért számomra ez túúúúl szélsőséges magatartás)


  • 14.  Mohikan:
    2009. 02. 18. 11:44

    979, basszus, tényleg...


  • 15.  kat:
    2009. 02. 18. 12:00

    vááá, ez tök jó lenne, nem vagyok egy Amerika-mániás, de asszem ez a garage-sale náluk. Nálunk burkoltan van már ilyen a házban, ugyanis a még jó állapotban levő, ám lecserélt cuccokat a kukatároló helyiségben le szoktuk tenni egy kis padra, aztán csekkoljuk, mikor kerül onnan el... A mi cuccaink elég hamar elkelnek, ám van egy-két kacat, amik ott árválkodnak már egy ideje (hozzá kell tegyem, hogy olyan cucc is szomorkodik ottan, amit használat után nem mostak el, hát elég hányinger, kiafaszom fogadná be ilyen gány külsővel...).
    Szóval én támogatom az újrahasznosítás ilyen formáját.


  • 16.  Euthymia :
    2009. 02. 18. 12:25

    Szia, ez szerintem is remek ötlet lenne otthon! Kár, hogy ilyen bonyolultan áll mindenki hozzá. Pedig olyan egyszerűen meg lehetne csinálni, szórólapokat kitenni, meg egy asztal aztán csá!! Az a minimális összeg, ami ezekből befolyik, azt meg ne akarja semelyik adóhivatal leadóztatni!!ÁÁÁ, de valószínűleg igaza van 979-nek :(

    Itt a ködösben, ha meguntad a használt dolgaidat, el tudod vinni 1-1 charity-be, nem kell órákat autózni, mindenhol van nagyon sok belőle. De hatalmas konténerbe be tudod dobni az áruházak parkolójában is, ott vannak a gyűjtők még.
    Ez olyan secondhand-féleség. Azzal a különbséggel, hogy aki megunta a cuccait, költözködik vagy éppen az elhúnyt rokon ruháival, cuccaival nem tud mit kezdeni, fogja és leviszi egy ilyen üzletbe, nem kap érte ugyan pénzt, de segít a rászorultaknak, akik esetleg olcsón megvehetik az, amit ő már nem akart használni.
    A befolyt pénzt meg az üzletek alapítványokon keresztül juttatják el beteg emberek, árvák, stb felé...
    Ezt sem lehetne még otthon kivitelezni, azt hiszem, de azt gondolom van néhány remek ötlet amit az amerikaiaktól vagy akár innét a ködösből is lehetne hasznosítani OTTHON :) :) Bocs, hogy hosszú lettem!


  • 17.  gus:
    2009. 02. 18. 12:31

    Euthymia: ez mar megvalosult, az auchan parkolojaban van ilyen ruhabedobos, es van mar tobb humana is budapesten. ha jol tudom az is valami alapitvany altal uzemeltetett cuccos.


  • 18.  pudingocska:
    2009. 02. 18. 12:44

    Nekem bejönne. Mindkét oldal érdekel.:)


  • 19.  Euthymia :
    2009. 02. 18. 13:42

    a vöröskeresztnek volt korábban is ilyen konténere a városban több helyen is, és osztották szét, azt tudom, de erről eddig még nem hallottam! Remek hír, ha ez így kezd tényleg elterjedni :) :) :)


  • 20.  d:
    2009. 02. 18. 13:53

    én nagy-nagy megyeszékhelyen élek, de ebben a városban nem tudok semmiféle konténerről. sőt, néhány hónapja felszámoltunk egy üzletet, ahol rengeteg jó minőségű ruha, ékszer, ajándéktárgy, képek, játékok (lemezjátékok!) kerültek ki, az egész készlet értéke kb 800.000 forint volt, és felhívtuk a helyi segélyszervezeteket, hogy átadnánk, és nem kellett nekik. pedig rengeteg gyermeknek okozhattak volna boldog perceket. azért ez elgondolkodtató...
    amúgy a kezdeményezést támogatom, viszont a segélyszervezeteket - ennek tükrében - kihagynám. meg azért bosszantó, hogy én adózott pénzből veszek valamit egy adózó vállalkozótól és nem adhatom el adózás nélkül, ehelyett egy komplett szervezeti háló épül a mi pénzünkből a "hulladék" elszállítása köré, ahol haszontalan szemétként kezelik, csak a gond van vele...nem folytatom. mindenki érti:)


  • 21.  csabb:
    2009. 02. 18. 14:34

    Olyan fasza, hogy ami nyugatabbra természetes, az nálunk törvénybe ütközik (979 kommentje alapján).

    Pedig most is volt egy ilyen angliai otthonátalakítós műsor, és ott egy csaj piacon adta el a felesleges cuccait, elég jó kis zsebpénzt kapott érte.

    Az égvilágon semmilyen engedélyt, papírt nem kellet kérnie, hogy árulhasson. Kivette a cuccot, kipakolta 3 asztalra, oszt' csokólom....Az esüt karkötőtől a bőröndig mindent aladott.


  • 22.  pazzo:
    2009. 02. 18. 14:56

    Amerikában garage-sale-nek hívják, ha jól tudom. Egy pár ember, akinek eladó cuccai vannak, kibérelik a helyi közösségi házat, és ott tartják a kiárusítást.
    Ráadásul úgy, hogy egyik helységben csak ruha, a másikban csak könyv, stb. Tehát rendesen szétválogatják, nem ömlesztik, mint a bolhán.

    Kispipi jó pár cucca is ilyen akció keretein belül került hozzánk, onnan az információ.


  • 23.  Euthymia :
    2009. 02. 18. 16:01

    @csabb: ja, én is nézem azt a sorozatot és bizony mindig belelkesülök :) :)hogy nem hiába halmozom fel a használhatatlan dolgokat a lakásban :) Majd egyszer jó kis zsebpénzem lesz belőle, mikor kiárusítom :) :) :)


  • 24.  Panther:
    2009. 02. 18. 17:01

    Mohi igazad van részben, de ha lenne nálunk is ilyen szervezett "lomtalanítás" akkor nyilván nem jönnének egyesek marakodva egymást agyonverve. Bár ki tudja :D


  • 25.  Mohikan:
    2009. 02. 18. 17:40

    Ó dehogynem. Panther, sajnos megérzik, vagy a franc tudja :) Mindenesetre tavaly ősszel is, mi még nem tudtuk, hogy lomtalanítás lesz, de a cigányok már odaköltöztek a placcra, matraccal, mismással. :D


  • 26.  Panther:
    2009. 02. 18. 18:10

    Lehet van rá vmi kémszervezetük a főkefénél, v önkormányzatnál, vagy mi szervezi a lomtalanítást :D


  • 27.  numa:
    2009. 02. 18. 19:44

    Hát nálunk általános iskolában is volt ilyen buli, mindenki hozta cuccokat, amelyet eladtunk és ebből pénz volt az osztálynak. Sajna ma már ez gondolom nincsen, pedig akkor még bőven szocializmus volt (bár már nem emlékszem teljesen, lehet, hogy dualizmus :-))


  • 28.  captain29:
    2009. 02. 18. 19:58

    Szerintem ez egy nagyon jó ötlet, bár ahogy magamat ismerem, semmit nem adnék el mert minden kis szarról eszembe jut valami, elkap a ragaszkodás, sajnálom kidobni vagy másnak odaadni... a végén meg megfulladok a saját kacattengeremben :D


  • 29.  littleearthquakes:
    2009. 02. 18. 20:51

    Captain, ezzel én is így voltam nagyon sokáig, talán még a Te korodban is, aztán hirtelen kinőttem, átestem a ló túloldalára, és most már gyakorlatilag nincs olyan tárgy, amihez igazán kötődni tudnék... :-)

    Mondjuk ennek köszönhetően én egy ilyen Gus-féle kirakodáson maximum vásárlóként tudnék közreműködni, mivel gyakorlatilag nincs semmim... Na jó, kismillió régi tankönyv a garázsban, meg egy kupac ezeréves filmes magazin... :-DDD


  • 30.  gus:
    2009. 02. 18. 21:55

    979: komolyan ez ennyire nehézkes lenne? már el is ment a kedvem tőle.


  • 31.  defalla:
    2009. 02. 18. 22:19

    S a zsibi? Nálunk igaz nincs, de ha kifizeted a helypénzt, szinte bármit árulhatsz a piacon (nem az élelmiszerpiacra gondolok, bár ott is árulnak pl. pálinkát).


  • 32.  mimke:
    2009. 02. 18. 22:26

    - a lomtalanítást nem írják ki hivatalosan, de ha betelefonálsz, adnak felvilágosítást, úgy tudom..Mellesleg azért lehet nagyjából követni, mert nálunk minden évben ugyanabban a hónapban van ;)
    - Az APEH-hel kapcsolkartban valószínűleg igazatok van..
    - A nagycsaládosok egyesülete a fél lakásunkat elvitte, amikor költöztünk, bútorokat polcokat, mindent, ami már nekünk nem kellett..Mindenhol vannak területi képviselőik, és ha nem töketlenek, akkor legalább rászorulókhoz kerül minden (nekünk úgy kellett rohangászni utánuk, de nem hagytuk magunkat :))
    - Az antikváriumban egész sok mindent bevesznek...
    - A vaterán, iwiwen egész sok kacatot el lehet sózni, amiért úgy érzed mások is pénzt adnának...
    - ha minden kötél szakad, akkor hívd meg a tág haveri körödet a lakásodba, és próbáld rájuksózni a cuccokat :D

    Szóval szerintem fasza ötlet, de lehet, ha valami más megoldást keresel, sok bosszúságtól óvod meg magad...


  • 33.  mimke:
    2009. 02. 18. 22:27

    Ja és még egy, a Pecsában szokott lenni bolhapiac de azt nem is tudom pontosan mikor és hogy...


  • 34.  gus:
    2009. 02. 18. 22:29

    defalla: de oda el kell cuccolni. :-)

    mimke:
    -kiírják. :-) nálunk legalábbis.
    -nekem a vatera nem jött be, vagy csak senkinek sem kellenek a kacatok amiket árulok.
    - tág haveri kör? ez jó ötlet, meghívom az egész freeblogot!!! :-)))


  • 35.  gus:
    2009. 02. 18. 22:30

    mimke: ott fizetni kell helypénzt. :-)


  • 36.  Panther:
    2009. 02. 19. 9:02

    Asszem 1000 ft a helypénz a pecsában. És 100 ft a belépő :D


  • 37.  mimke:
    2009. 02. 19. 9:14

    gus: úgy értettem, hogy nincs hivatalosan kihirdetve, csak a környéken kirakják a házakra.. Csak miután mindne évben ugyanabban a hónapban van egy adott környéken, ezért nem kell nagy ész ahhoz, hogy kinyomozd...


  • 38.  gus:
    2009. 02. 19. 9:58

    mimke:értem, én erre értettem, hogy az adott helyen kihirdetik. :-)

    Panther: hát én nem viszem el akkor sem a pecsáig a kanapémat. :-)


  • 39.  Spring:
    2009. 02. 20. 8:17

    Gus! Azt hiszem a Szimpla kertben szokott lenni bringavásár! Ez amit Te mondasz, tehát ilyen kirakodós csak nem árusítanak mást csak bringát. Nagyon megéri szerintem!


  • 40.  gus:
    2009. 02. 20. 10:17

    Spring: neztem az oldalukat, de ott nincs ilyen info.


  • 41.  Spring:
    2009. 02. 20. 22:03

    Gus: mert nincs mindig (nyilván). Itt találtam róla egy kis infot, ilyen szokott lenni: criticalmass.hu/blogbejegyzes/20080416/szombaton-bringa-vasar-szimpla-kertben


  • 42.  gus:
    2009. 02. 20. 22:20

    Spring: köszi.


  • 43.  gus:
    2009. 08. 31. 17:42

    közben találtam egy ilyet, ha érdekel valakit:
    medencecsoport.hu/nyitott-udvar-kozossegi-bolhapiac-a-mikszath-teren.html


  • 44.  ALIEL:
    2009. 10. 24. 11:40

    Én szívesen csinálnék ilyen lomtalanítást, főleg hogy gimnazista vagyok és épp a megtakarításra nevelnek -szóval kell a pénz-, amit több-kevesebb sikerrel érek el. Azonban egy "szovjet telepen" lakom, panel házak sokaságában, ahova csak azért járnak az emberek, hogy hazamenjenek, nem pedig azért, hogy a gyönyörű őszi időben sétáljanak egy jót, ezzel kipihenvén a nap fáradalmait. Sajnos itt Fehérváron, nincsenek nagyon olyan lakóházak, ahol spontanaitásból kirakok egy standot a ház elé és kellő önbizalommal és hangerővel ordibálok, hogy 'tessék csak tessék.." blabla. De azt meg lehetne csinálni, hogy kimegyek a Fő utcára, de oda kipakolni mindent...meg nem tudom hogy kell e valami engedély.. Eddig csak egy bácsit láttam aki szatyorból parfümöt árul és szinte belesuttogja a füledbe hogy 'parfümöt?'

    Bár csak olyan egyszerű lenne. Lehet, hogy az, csak én kombinálok.


Szólj hozzá

A szövegben nem lehet HTML-t használni, a linkeket pedig automatikusan aláhúzzuk. A hozzászólás sosem veszik el, akkor sem, ha nem megy a matek. Ha pedig kettőnél több linket pakolsz ide, spam leszel, de ez is csak időleges, mert mindenféleképpentében előszedlek. De ha valamiért mégis a tűréshatáron kívülre jutsz azzal, hogy baromságokat írsz nekem, teszed ezt sokszor, és csak arra megy ki nálad a játék, hogy felbosszants, akkor egy idő után nem kell fáradoznod, mert simán kitiltalak innen, és oszthatod az észt máshol. Az email cím megadása kötelezõ, de az oldalon nem jelenik meg. Ha van freeblogos felhasználóneved, itt bejelentkezhetsz.

DE. Pillanatnyilag ebbe a blogba csak engedélyezett hozzászólások jelennek meg. Sorry, sok a hülye errefelé.




Az IP címedet megjegyezzük, de ezt csak a komment spam jellegének vizsgálatához használjuk fel.