Keresés



Utolsó kommentek

Legtöbb komment ebben az évben



Szavazás


Gasztro

Slágerlisták

Magyarok a világban

Video Premiere


Jelenleg

olvasóm online

Legnépszerűbbek ebben az évben

NetworkedBlogs

Melegen ajánlom

Szavazás


Hasznos

Zene

Fashion & Design

Photos

Nagyatádi oldalak

Arcok

Arc nélkül

Filmes blogok

Gay blogs


  «Zenebuzi   Video Premiere: Morcheeba - Even Though»  

10-05-24

Kutyáknak tilos a belépés!

Ma kirándulgatni voltunk, eredetileg a Kopaszi gátra mentünk volna, de ez sajnos nem jött össze, pedig nagyon tetszett volna Lulunak is.

Nem jött össze, mert megdöbbenve vettem tudomásul, hogy kutyát nem lehet bevinni, azaz csak a kutyafuttatóra. Gondoltam, akkor nézzünk más cél után, menjünk az Orczy-kertbe, arról nemrég írt a Time Out Budapest, meg is jött a kedvem hozzá, erre odaérünk, és a kapunk tábla fogad, miszerint kutyával tilos a belépés. Kicsit még szomorúbb lettem, de sebaj, akkor V.kerület, Szabadság tér. Legalább megnézzük az új szökőkutat, aztán sétálunk a parkban. Ez sem volt jó ötlet, ugyanis csak a kútig jutottunk volna ha nem szegünk szabályt. De bementünk 5 percre.

Kesereghettünk volna, de végül kimentünk a Rómaifürdőre, ahová legalább kutyát le lehetett vinni, csak sajnos akkora volt a tömeg, hogy szegény kizárólag pórázon tudott létezni. Féltem, hogy a biciklisek, vagy a tömeg elsodorja a kis cukorborsót, netán ő lök fel egy tipegőt.

Ettől eltekintve jól éreztünk magunkat, de nagyon elszomorít, hogy egyre több helyről tiltják ki a kutyákat, miközben egyre több embernek van. Abba már beletörődtem, hogy boltokba, bevásárlóközpontokba nem mehetünk, de könyörgöm, parkokba? Marad a Városliget, a Margit-sziget és a Népliget, persze csak addig amíg valaki ki nem találja, hogy oda is kiteszi a tiltó táblákat.


Kategória: személyes, állat, emberek, vélemény Címkék: Kirándulás, Kopaszigát, Kutya, Orczykert, Rómaifürdő, Tilos, Tiltás
Írta gus 2010. máj. 24. 20:08 41 komment »

Eddig 41 komment érkezett

(Komment RSS a bejegyzéshez)
  • 1.  zolee78:
    2010. 05. 24. 20:30

    amennyit fingik Lulu, én is kitiltanám :)


  • 2.  gus:
    2010. 05. 24. 21:26

    Martin: hüle. :-)


  • 3.  Skylark:
    2010. 05. 25. 6:36

    Ennek valószinűleg köze van a sok felelőtlen kutyatulajdonoshoz... (lkutyaszar)


  • 4.  gus:
    2010. 05. 25. 6:55

    skylark. Akkor ennyibol ki lehetne tiltani az embereket is, mert nemelyikuk szemetel, felelotlenul rongal, illetve nem rendeltetesszeeuen hasznalja a parkot. Es akkor makulatlan lehetne a hely. :)


  • 5.  califan:
    2010. 05. 25. 7:14

    hát mi megszegtük a szabályokat és az eb vígan rohangált a Szabadság-téren... :) sok más társával együtt.


  • 6.  nofrit:
    2010. 05. 25. 9:28

    S ilyenkor a görényeket is kitiltják? Mert én a két vadas lánykámat szerettem volna kivinni, ha jobb idő lesz.


  • 7.  mimke:
    2010. 05. 25. 10:25

    Hát, szerintem még csak nem is a kutyaszar, de pl. a Kopaszi gáton rengeteg a kisgyerek, és egy szaladgáló kutyát nehezen akadályozol meg abban, hogy megszaglásszon embereket..Sajnos nem mindenki szereti...Ez kicsit olyan, mint a dohányzás szerintem..Azokra is kell gondolni, akik nem szeretik, ha kutya van a közelükben, vagy a gyerekük közelében... Mondjuk nem állítom, hogy egyetértek vele, csak meg tudom érteni...


  • 8.  nennial:
    2010. 05. 25. 11:33

    én személy szerint egész Budapestről kitiltanám a dögöket. félreértés ne essék. szeretem a kutyát. a magamét. a másét meg más tartsa a saját kertjében. lakásba nem való a szerencsétlen állat, max az aranyahal.
    és igen, az emberek némelyike bunkó és vagy szemetelő. de a park alapvetően nekik készült. nem kutyaürítésre... és attól, hogy a pesti kutyatulajdonosok 5-10%-a gondoskodik a kutya végtermékének össztakarításáról, az édeskevés.
    furcsa, hogy a kutyások mennyire képtelen átérezni a többiek helyzetét. tényelg olyanok ebben a kérdésben, mint a dohányosok.


  • 9.  tré:
    2010. 05. 25. 12:16

    én vasárnap kimentem a csömöri telekre bodzát szedni, de végül nem mertünk a kertnek abba a szegletébe elmenni, mert ott állt a szomszéd bulldogja. és nem ám olyan, mint Lulu, hanem olyan, mint a Tom&Jerryben:
    rizibizibulldog.com/wp-content/uploads/2009/12/BulldogChampsBossWhiteEnglish2.jpg


  • 10.  Maitai szólt, uff:
    2010. 05. 25. 12:35

    Engem a dohányzásnál még az is kevésbé zavar, ha egy kutya történetesen megharap. Azért vagytok (kutyások) kitiltva, mert egy csikket egyszerűen el lehet pöckölni, ha arra jár az ellenőrző bácsi, egy kutyát kevésbé.


  • 11.  Outlier:
    2010. 05. 25. 13:53

    "Akkor ennyibol ki lehetne tiltani az embereket is" Tamogatom.


  • 12.  sulemia:
    2010. 05. 25. 16:37

    ötlet: a hajógyári szigeten is sokan voltak kutyával, egy külön (de nem leválasztott) területen, szerintem legálisan.


  • 13.  gus:
    2010. 05. 25. 18:43

    califan: sajnos szabályt kell szegni. láttam másokat is.

    nofrit: őket nem tudom. :-(

    mimke: én azt nem értem miért kell ehhez sok szülőnek ilyen furcsán hozzáállnia. azt szeretem amikor egy anyuka meglát minket, és azt mondja petikének és szandikának: "nézzétek, egy kutyus. gyertek, megkérdezzük a bácsit, hogy lehet-e vele barátkozni." :-D


  • 14.  gus:
    2010. 05. 25. 18:49

    nennial: szerintem meg tiltsuk ki a galambokat a terekről, meg a gilisztákat, ja és a baktériumokat is, meg a vírusokat ...
    de mesélek jobbat: majálisozni kimentünk a Városligetbe, Lulu póráz nélkül. senkit sem zavart, mindenki imádta, még azok is akikhez odaszaladt, meg elvette a labdájukat. kakilt is egy félreeső helyre, mi meg összeszedtük. kutyák, emberek, madarak, a giliszták, de még a kóbor macskák is jól elvoltak egymás társaságában. érted?


  • 15.  ujlakas:
    2010. 05. 25. 18:57

    pont vasárnap voltunk Kopaszi gátnál. 2 kutyát láttam.


  • 16.  gus:
    2010. 05. 25. 18:57

    tré: de hát ő egy cukorborsó. :-)

    sulemia: mi is szoktunk oda menni, de kicsit messze van minden napos szórakozásnak.


  • 17.  gus:
    2010. 05. 25. 18:58

    ujlakás: pedig ki van téve a tiltó tábla a bejáratnál is.


  • 18.  ujlakas:
    2010. 05. 25. 19:34

    Persze. Mi nem is kutyával voltunk


  • 19.  rau:
    2010. 05. 25. 19:41

    Bár családilag kettő kutyus is van, mégis megértem azokat, akik nem szeretik vagy félnek a kutyáktól. Néha még engem is megijeszt Hugi kutyája, pedig kb. akkora mint a tietek, amikor túl nagy lendülettel érkezik. Pedig ismerem, szeretem, és tudom csak lelkesedik és nem kell(ene) félnem tőle kicsit sem. Szóval szerintem a tiltás emiatt van. És kutyától félős embert hiába győzködöd, attól nem fog kevésbé félni. És persze aki maga nem rajong a kutyáért, az a gyerekét is jobban félti. Szóval szerintem érthető a tiltás, sokak szempontjából, még ha kutyásként nem is örül neki az ember.


  • 20.  Klára:
    2010. 05. 25. 20:12

    Nálunk B.megyeren rengeteg a kutya. A legborzalmasabb az egészben, hogy a gyermekem kénytelen a betonon rohangálni, vagy a kézilabda-pálya méretű elkerített helyen lenni és nem a hatalmas parkban, mert a kutya tulajdonosok nem szedik össze a sz*rt. Bosszantó, mert ha én kiráznám az ő pelenkáját ezren rontanának nekem, de ha én merek szólni, önérzetes szülőnek hívnak.

    Sajnos, addig, míg közpénzen fenntartott és igenis rendbe tett helyek vannak, oda ne is engedjék be a kutyákat. menjenek kifutóra. az az ő terük. Ha meg esetleg kevés lenne, menjenek ki vidékre, erdőbe.

    Kevés az olyan gazdi, aki rendbe tartja a saját kutyáját, és értem itt a nevelést is, így ők háttérbe kényszerülnek. Néha nekik sem árt. A legtöbbször én vagyok ott a játszón illetve a betonon.


  • 21.  gus:
    2010. 05. 25. 20:27

    úgy látszik én vagyok itt a kisebbség, aki úgy gondolja, "kutyások és emberek" jól megférnek egymás mellett.


  • 22.  IO:
    2010. 05. 25. 23:42

    gyertek ki keszire, ott rengetegen sétáltatják a kutyájukat a lakótelepi parkokban, és sehol nincs kint egy fia kutya tiltó tábla sem. Mondjuk ez még messzebb van, mint a hajógyári sziget...
    Egyébként csak azért zavarja jobban az embereket a kutyakaki mint a madártruty mert az nagyobb és jobban észreveszik. De speciel én nem félek kevésbé vagy jobban a kutyáktól, mint a galamboktól, akik 10 cmrel a fejem mellett szállnak el.


  • 23.  Outlier:
    2010. 05. 26. 0:44

    Megeshet, gus. :D En speciel kutyas vagyok, de ki nem allom a kutyasokat.


  • 24.  Klára:
    2010. 05. 26. 7:23

    @gus: a kutyásokkal egy bajom van, nem szedik össze a végterméket. a póráz kérdéssel nincs gondom. Nem engedem oda Bogyót, vagy ha szeretne simogatni megkérdezzük a gazdáját, hogy szabad-e.


  • 25.  M:
    2010. 05. 27. 10:24

    ettől a "kutyát tartani a lakásban fuuujjj" baromságtól az égnek tud állni a hajam.
    mitől van jobb dolga a kutyának kint a kertben, úgy hogy egész nap le se szarja senki, csak a kaját lökik elé, mint a lakásban, ahol bármikor odamehet a gazdihoz, simogatást, szeretetet és törődést kap, s természetesen a sétákkal megvan a testmozgás is (ami után fél napig csak heverni képes, úgy kidöglik)?

    gus, egyébként nekem csak annyi gondom van a táblával, hogy elférne mellette egy szemetelni tilos, és egy dohányozni tilos tábla is. amúgy magam részéről is a kutyaszarra gyanakszom.


  • 26.  Spring:
    2010. 05. 27. 13:13

    Csatlakozva az előttem szólóhoz, én inkább először a "szemetelni tilos", ill "csövezni tilos" táblákat tenném ki. elképesztő számomra, hogy még a legszebb tereinken és parkjainkban is ott vannak a hajléktalanok, akik nem csak koszosak de szemetelnek is.
    A kutyus nem is biztos h odakakil, ha mégis hát a gazdit rá lehet venni hogy felszedje.


  • 27.  IO:
    2010. 05. 27. 14:10

    Az is mögötte van szerintem, hogy könnyebb tiltani, mint nevelni.


  • 28.  gus:
    2010. 05. 27. 16:29

    M: egyetértek minden szavaddal. :-)

    IO: nálad a pont. ma rászóltam egyébként egy fickóra, szépen, illedelmesen, aztán felajánlottam neki egy szarszedő zsákot. :-)


  • 29.  k:
    2010. 06. 01. 20:02

    A Szabadság tér egyébként reggelente tele van kutyákkal.
    (Az Orczy kertben pedig hétvégén voltunk, szerintem nem vesztetettek semmit...)


  • 30.  gus:
    2010. 06. 01. 21:27

    K: mesélj, milyen volt? miért nem kell sajnálni?


  • 31.  nennial:
    2010. 06. 02. 14:33

    kedves Gus!
    nem vagyok degenerált, tehát: igen értem.
    attól tartok, hogy Te nem érted az én álláspontomat. nyilván csak költői túlzás volt részemről, hogy kitiltanám a kutyákat, viszont azt az álláspontomat továbbra is tartom, hogy a kutya csak rettenetes életminőségromlással tartható lakásban. egész egyzserűen nem AZ a közege. ha ennyit sem vagy hajlandó beismerni, csak hogy lelkiismeretfurdalás nélkül babusgathasd az ölebedet, akkor az tényleg erős.
    arról nem is beszélve, hogy ÉN személy szerint nem örülök a parkban hozzám szaladgáló -bármily cuki- kutyusoknak, és annak sem örülnék, ha a gyerekemhez futkosnának idegen kutyák. gondolom ez azért érthető. amennyiben mégsem, úgy ld. a dohányosokkal való összehasonlítást.
    örülök, hogy kultúrlény vagy és összeszedted a kutyakakát, de máskülönben nem hiszem, hogy köszönet jár azért, csak mert valaki összeszedi a kutyája piszkát. ez az elvárható MINIMUM. (nekem sem köszön meg senki a blogon, ha odaírom, hogy: ma nem szemeteltem. virágokat az öltözőbe kérném.


  • 32.  nennial:
    2010. 06. 02. 14:45

    ja, és kedves M,
    nyilván nem fogunk egyetérteni e tárgyban, lévén ezek szerint te is lakás-kutyás vagy, de erősen sarkítasz, mikor frappánsan azt mondod, hogy a kertben a kutyát "le se szarja senki" meg "elélökik a kaját". biztos van ilyen is.
    de a tény tény. a kutya nem 50m2-re való.
    fű kell neki, meg fák, meg eső, meg persze olyan gazdi is, aki kiviszi az erdőbe sétálni meg labdázni.
    az a probléma, hogy a kutyád nem tud szólni, ha valami nem tetszik neki...
    egyébként ha már itt tartunk, szerintem az ember sem lakásba való.


  • 33.  gus:
    2010. 06. 03. 7:25

    nennial: nagyon várom már a javaslataidat. :-)


  • 34.  k:
    2010. 06. 03. 10:53

    Szerintem lepukkant volt, és kiábrándítóan sok volt a kerítés (pl. a tó körül).
    De amúgy az emberek teljesen okék voltak, de maga az Orczy-kert nem egy élmény.


  • 35.  M:
    2010. 06. 13. 20:04

    nennial: sarkítanék? nocsak, ezek szerint ez csak te eshetsz "költői túlzásokba?" :)
    nem, nem lakás-kutyás vagyok, hanem kutyás. nyilván vidéken, családi házban több lehetőség nyílik arra, hogy kint legyen a több száz m2-es kertben a kutya... s nyilván arra építem a "sarkított" véleményemet, amit többségében tapasztaltam.

    nem tudom, tudtad-e: van olyan kutyafajta, amelyiket kifejezetten csak lakásban lehet tartani. persze csupa szeretetből akár ki is teheted az udvarra, hadd dögöljön meg az első fagyban.

    nálunk egyébként a kutyának nagyobb életere van, mint nekünk :) övé az egész lakás, plusz a terasz, meg a kert. ja, hogy a hülye kutya bejön a kertből mellénk, a lakásba?

    szerintem a tettei ékesebben beszélnek bármilyen szónál. egyébként hidd el: tud ő beszélni, még ha nem is "emberül".


  • 36.  Bee:
    2010. 07. 20. 22:44

    Hát igen...M egyetértek veled. Mi a kutyát lakásban tartjuk (8 éve, amióta megszületett, majdnem), és az a tapasztalatom, hogy sokkal több figyelmet kap, mint az, amelyik egyedül elvan magának a kertben. Én nem azért vállaltam a kutyát, hogy időnként az ablakból ránézzek, hanem azért hogy foglalkozzak vele, együtt töltsem vele az időt, amit lehet, ami nagyon hálás dolog. Amúgy egy kiadós séta úgy is elfárasztja, hogy fekszik/alszik utána a fekhelyén. Így szerintem nem muszály, hogy kertben lennie egész álló nap. Mi sem vagyunk eredeti természetes környezetünkben. A mi kutyánk nagyon is emberi. A parkban, ha játékról van szó, nem is a kutyákkal természetes neki a játék kezdeményezése, hanem az emberekkel.
    Nennial, ha nincs tapasztalatod kutyával, vagy ha van, de nem tanultál belőle semmit, akkor (szerintem) inkább ne nyilatkozz. A nyilván nem fogunk egyetérteni e tárgyban valószínüleg azért van mert a tárgyat magát nem értjük. Egyébként a kutyám tud szólni ha valami nem tetszik neki. Nos, rafkós a csajszi, mert addig ül a sarkamban amíg a bűbájos mosolyért meg nem kapja azt a bizonyos falatot. :-D (aminek neve: falat de bármi). Szóval a maga módján tud szólni, de beszélni ahogy az emberek, úgy igazad van, valóban nem tud. AZONBAN. Hallottam már én már olyat strandon 3 évestől a vízben, hogy "apa pisilni kell", erre apa, hogy ne kelljen kikászálódni a vízből "pisilj a vízbe kislányom", mire a lány megteszi, amiért apuka meg is dícséri. NEM VAGYOK BIZTOS ABBAN HOGY A KUTYÁK TÖBB PISZKOT HAGYNAK A FÖLDÖN MINT AZ EMBEREK. A KETTŐ KÖZÜL EGÉSZ BIZTOSNAK TARTOM, HOGY ŐK A LEGKEVÉSBÉ OKOZÓI. TALÁN AZ ÜRÜLÉK ÉS A LÉGZÉS AMI LEHET A SZENNY. DE EZ TALÁN MEGBOCSÁTHATÓ BŰN. NA DE AZ EMBEREK MENNYI SZEMETET TERMELNEK??????? De hogy ne hagyjam nyitva a kérdést, mindjárt adok is ötleteket. Esetleg kis-nagybevásárlás utáni végtermék, mindenféle csomagolás, egy kis koszos pelenka elhajigálás, egy-két használhatatlan cikk kidobálása, esetleg energiaforrások pazarlása, és még tudnám sorolni, de inkább meghagyom a lehetőséget a feladvány önálló kitalálására.
    Csak annyit nennialnak hogy legyen kedves ne kritizálja a kutyákat. Mert a kutyákból is bizony vannak rosszak, szófogadatlanok, rendetlenkedők, megnevelhetetlenek, és van ennek az ellenkezője is. UGYANEZ AZ ESET AZ EMBEREK ESETÉBEN IS. Csak más a kinézet. A különbséget abban látom, hogy ha a kutyával kedvesek vagyunk, azt viszonozzák, de az emberekkel megpróbálsz kedves lenni nem feltétlenül azt kapod vissza.
    Bizony annyi a szabály, hogy elég nehéz megfelelni mindennek, hogy az mindenkinek jó legyen, és még magunknak is. Az hogy a csöveseket, drogosokat, szemetelőket tiltanám ki a parkból egyetértek, viszont mindenképpen összefogva kellene megtenni, úgy hogy senki ne zavarjon mást, de TUTI, hogy lesz olyan aki MEG AKARJA SZEGNI ami az általános normáknak, a többségnek megfelelne. Ígyhát nehéz nekikezdeni a projektnek, de mindenkinek hajrá!!!


  • 37.  Nennial:
    2010. 08. 13. 14:17

    Kedves Bee,

    megkérnélek, hogy ne minősítsd a kutyákhoz való viszonyomat, mert nem tudsz róla semmit.
    igen, azért.
    ha érdekel, kérdezd meg. ennyi.

    hehe, méghogy a kutyád elfárad a sétától :) komolyan jót nevettem, köszi. hát, nem tudom, milyen kutyusról lehet szó, de az én kutyám egy két órás erőltetett erdei séta után is ugyanúgy hozza a labdáját és körberohanja a kertet -ahol él, ugye- és ahol lefuthatja a maga napi sok-sok-sok kilóméterét , amit a te ebed feltehetően nem tehet meg (szólja ha tévedek, és naponta kétszer alaposan megfuttatod, nem csak kiviszed levegőzni 2X15 percre), úgyhogy gondolom, ezért is fárad el egy sétától.
    a vicces az, hogy ez a teljesen józan gondolat nem jutott eszedbe, annyira beleélted magad a "kutya több figyelmet kap a lakásban" verziódba.
    arról nem is beszélve, hogy a kutyád annyira elferdült szociálisan, hogy az embert tekinti magához hasonlónak nem a többi kutyát - ez szerinted komolyan normális???

    és ne keverjük gizikét a gőzekével légyszi. ez a vita nem az emberi szemetről szól, hanem a kutyaszemétről.

    nehéz úgy józanul vitázni, ha közben személyeskedésbe fordul át a dolog.


  • 38.  csirek:
    2010. 08. 24. 12:09

    sziasztok!

    friss kutya tartóként nincs sok tapasztalatom a konfliktusok terén, de annyi biztos, h +tanultam már most, h ugyanúgy ahogy magunk után is eltakarítjuk a ganét, úgy a kutyánk után is kötelezően el kell takarítani. szerintem ez a fő oka annak , h a városiak nem szeretik az ebeket.
    pedig nem az eb a hibás hanem a gazdi. ha ezt a szabály mindenki betartaná akkor nem lennének tiltó táblák.
    és igen! a dohányosoknak is kéne 1kis etikett kultúrát tolni a fejükbe nem csak a nikotint...
    én is dohányos vagyok de képes vagyok a cikket az utcán elhelyezett szemetesekbe kidobni!
    "az utca a lakásod folyatása"
    szerintem az bosszantóbb ennél is, h a nyugdíjasok etetik a galambokat miközben betegséget terjesztenek és sokkal nagyobb szemetet hagynak a városban. ráadásul a galamb etetés törvény is tiltja. de ki ellenőrzi? senki. ugyanúgy ahogy azt sem, h kutyát csak pórázzal és szájkosárral lehet sétáltatni.
    sose lesz 1ensúly!!!
    "mindenki egyenlő, de vannak egyenlőbbek."

    üdw


  • 39.  nennial:
    2010. 10. 04. 10:15

    kedves Gus!
    rejtélyes módon eltűnnek a kutyás kommentjeim az éterben. csak nem cenzúra áldozata lettem?


  • 40.  gus:
    2010. 10. 04. 20:22

    nennial: én nem találom őket. mikor írtad?


  • 41.  gus:
    2010. 10. 04. 20:23

    nennial: 3 kint van. volt több is?


Szólj hozzá

A szövegben nem lehet HTML-t használni, a linkeket pedig automatikusan aláhúzzuk. A hozzászólás sosem veszik el, akkor sem, ha nem megy a matek. Ha pedig kettőnél több linket pakolsz ide, spam leszel, de ez is csak időleges, mert mindenféleképpentében előszedlek. De ha valamiért mégis a tűréshatáron kívülre jutsz azzal, hogy baromságokat írsz nekem, teszed ezt sokszor, és csak arra megy ki nálad a játék, hogy felbosszants, akkor egy idő után nem kell fáradoznod, mert simán kitiltalak innen, és oszthatod az észt máshol. Az email cím megadása kötelezõ, de az oldalon nem jelenik meg. Ha van freeblogos felhasználóneved, itt bejelentkezhetsz.

DE. Pillanatnyilag ebbe a blogba csak engedélyezett hozzászólások jelennek meg. Sorry, sok a hülye errefelé.




Az IP címedet megjegyezzük, de ezt csak a komment spam jellegének vizsgálatához használjuk fel.